مشکلات بازماندگان از تحصیل در آذربایجان‌غربی بررسی شود
کد خبر: 3849428
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

مشکلات بازماندگان از تحصیل در آذربایجان‌غربی بررسی شود

گروه فرهنگی ــ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موانع و مشکلات بازماندگان از تحصیل در این استان بررسی و در اسرع وقت حل شود.

مشکلات بازماندگان از تحصیل در استان آذربایجان‌غربی بررسی شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار، دیروز، ۲۰ مهر، در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، خواستار شناسایی موانع و مشکلات بازماندگان از تحصیل در استان شد و اظهار کرد: یکی از مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل به‌ویژه در مناطق روستایی مشکل ایاب و ذهاب است که از محل اعتبارات استانی هزینه‌های این بخش را تأمین می‌کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود جذب بازماندگان از تحصیل در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: آموزش و پرورش استان ضرورت دارد با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط، تمام تلاش خود را برای جذب بازماندگان از تحصیل و ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان انجام دهد.

وی بر ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی جهت ارتقای بخش کشاورزی استان تأکید و بیان کرد: راهکارهای توسعه فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی به‌ویژه پیاده‌سازی شیوه‌های نوین آبیاری در استان لازم است به‌عنوان یک اولویت پژوهشی مورد مطالعه قرار گیرد.

شهریاری افزود: با تصویب کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری چند اولویت پژوهشی برای استان انتخاب و هزینه‌های مطالعاتی آن‌ها تأمین خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی استان طی یک هفته، اولویت‌های پژوهشی که نتایج مطالعاتی آن‌ها می‌تواند در پیشرفت  و توسعه استان اثرگذار باشد را جهت بررسی و جمع‌بندی به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ارائه کنند.

ناصر حضرتی‌، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای ماده ۲ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به‌منظور ساماندهی امر آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ و فراهم‌سازی شرایط اصلاح و بهبود نظام نوآوری منطقه‌ای، کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ تشکیل شده است.

وی افزود: ریاست این کارگروه بر عهده استاندار و دبیری آن با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

انتهای پیام
captcha