ویزیت رایگان بیش از ۷ هزار زائر در موکب حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3849327
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

ویزیت رایگان بیش از ۷ هزار زائر در موکب حضرت معصومه(س)

گروه اجتماعی ــ مسئول خدمات درمانی موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از ویزیت هفت هزار و ۵۳۱ نفر تا ۱۹ مهرماه در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا خبرداد و گفت: ۱۵ تن دارو در ۱۲۵ نوع مختلف به موکب آستان مقدس آورده شده است تا در صورت نیاز زائران اربعین حسینی از آن‌ها بهره‌مند شوند. 

ویزیت رایگان 7 هزار و ۵۳۱ زائر در موکب حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس قم، سعید یعقوبی، مسئول خدمات درمانی موکب آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به استقرار بیش از ۵۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر در موکب آستان مقدس بانوی کرامت از ۱۶ مهرماه اظهار کرد: این افراد در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا حضور یافته‌اند تا در کنار خادمان حرم حضرت معصومه (س) بدون هیچ چشم داشتی به زائران اربعین حسینی خدمت کنند.
وی از حضور ۱۱ پزشک عمومی و متخصص و ۲۱ پرستار در موکب آستان مقدس بانوی کرامت یاد کرد و افزود: ۶ تکنسین دارویی، دو ناظر بهداشت محیط، ۶ نفر به عنوان انتظامات و خدمات و همچنین ۴ امدادگر در تیم درمانی موکب آستان مقدس حضور دارند.
مسئول خدمات درمانی موکب آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه ۱۴ نفر از نیروهای تیم درمانی را بانوان و ۳۶ نفر از آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۵ تن دارو در ۱۲۵ نوع مختلف به موکب آستان مقدس آورده شده است تا در صورت نیاز زائران اربعین حسینی از آن‌ها بهره‌مند شوند.
وی از وجود تجهیزات مختلف مورد نیاز زائران از جمله تجهیزات احیا در موکب آستان مقدس یاد کرد و ادامه داد: یک خودرو آمبولانس نیز در موکب مستقر شده تا در صورت نیاز بیماران را به بیمارستان الحسین علیه‌السلام که نیروهای هلال احمر ایران در آنجا مستقر هستند، منتقل کند.
یعقوبی با اشاره به اینکه تمامی خدمات نیروهای هلال احمر در عمود ۱۰۸۰ به صورت رایگان به زائران اربعین ارائه می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته با استفاده از ظرفیت‌های مختلف موکب خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه دهیم.
وی بیان کرد: تا ۱۹ مهرماه، یک هزار و ۲۳ نفر از خدمات تزریقات، ۵۱۰ نفر از خدمات پانسمان و در مجموع هفت هزار و ۵۳۱ نفر در موکب آستان مقدس ویزیت شده‌اند.
انتهای پیام
captcha