کرج صاحب مدرسه سبز می‌شود
کد خبر: 3849319
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

کرج صاحب مدرسه سبز می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز از احداث نخستین مدرسه سبز استان در شهر کرج خبر داد و گفت: این مدرسه بعد از تأمین اعتبار، وارد فاز عملیاتی می‌شود و در ادامه قصد داریم تعداد مدارس سبز استان را افزایش دهیم.

کرج صاحب مدرسه سبز می‌شود

محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از تبدیل برخی مدارس استان البرز به مدارس سبز خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این مدارس که مسئولیت‌های خود را در حفاظت از محیط زیست و اکوسیستم ایفا می‌کنند، گفت: اولین ویژگی مدارس مربوطه این است که در بحث سیستم گرمایش کلاس‌ها از به‌کارگیری پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کنیم که به نحوی صرفه‌جویی در سوخت‌های فسیلی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با تاکید بر اینکه استان البرز در به‌کارگیری مدارس سبز چهارمین استان کشوراست، افزود: نخستین مدرسه در این زمینه که به مدرسه سبز تبدیل می‌شود در شهر کرج قرار دارد.

دلاوریان گفت: در مدارس سبز علاوه بر تفاوت در سیستم‌های گرمایشی یک برتری دیگر این مجموعه‌های آموزشی نسبت به باقی مدارس این است که کنترل هوشمند در خصوص سیستم‌های گرمایش از جمله پنل‌های خورشیدی اعمال می‌شود که میزان مصرف انرژی را پایین می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از آب باران برای تامین آب شرب، آبیاری فضای سبز و یا شستشوی مدارس از دیگر ویژگی‌های مدارس سبز است، عنوان کرد: برای ایجاد مدارس سبز مشاورانی را به‌کار گرفته و طراحی‌های مربوط به آن را انجام داده‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز همچنین تأکید کرد: نخستین مدرسه سبز البرز در خیابان مطهری کرج بعد از تامین اعتبار برای اجرای آن، وارد فاز عملیاتی می‌شود و در ادامه قصد داریم تعداد مدارس سبز استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام
captcha