نگاه راهبردی و مردم‌محوری؛ شاخص‎های اصلی ستاد اربعین قم
کد خبر: 3849287
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

نگاه راهبردی و مردم‌محوری؛ شاخص‎های اصلی ستاد اربعین قم

گروه اجتماعی ــ استاندار قم بیان کرد: نگاه سیستمی، راهبردی و مردم‌محوری، شاخصه‌‎های ستاد اربعین در قم است که در فعالیت‌های آن دنبال می‌شود.

نگاه راهبردی و مردم‌محوری، شاخص‎های ستاد اربعین در قم استبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم، امروز، 20 مهرماه در جلسه ستاد اربعین در مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه کشور با بیان اینکه در ایام اربعین به دنبال نگاه راهبردی و استراتژیک هستیم، گفت: ستادهایی چون اربعین را فراتر از یک سری برنامه‎های تکلیفی می‎دانیم به همین منظور هر برنامه‎ای که در سطح ملی تدبیر می‎شود، یک برش استانی به آن می‎زنیم.

وی افزود: همه ما باید شأن و جایگاه قم را در همه برنامه‎ها در نظر بگیریم؛ درست است که در برنامه‎هایی چون اربعین ملزومات بخشنامه‎ای را در نظر می‎گیریم ولی این انجام تکلیف با ویژگی‌های معنوی درهم آمیخته است.

وی با ذکر این مطلب که شهر قم هم اعزام زائر دارد و هم زائرپذیر، یادآورشد: در وهله اول باید خود را برای اعزام و خدمت‌رسانی به این مکتب نورانی آماده کنیم.

استاندار قم بیان کرد: در همین راستا کمیته‎های خود را از 13 کمیته که در ستاد مرکزی ابلاغ شده است به 16 کمیته ارتقا دادیم؛ در جلسات اولیه نقاط قابل بهبود رصد شود و به همین دلیل هم بود که تعداد کمیته‎ها افزایش یابد.

سرمست با بیان اینکه عزم جدی در مدیریت شهری متناسب با برنامه‎های اربعین شاهد هستیم، یادآور شد: همچنین کمیته مستندسازی را به عنوان یک امر بسیار مهم در نظر گرفته‎ایم زیرا یکی از خلأهای مدیریتی ما عدم خودارزیابی است که البته چندان استقبالی نیز از این امر نمی‎شود.

استاندار قم با اشاره به بازرسی‎های ویژه در اجرای فعالیت‎های ستاد اربعین گفت: گزارش‎های ارزیاب‎ها به شکل آنلاین به سامانه مدیریت این ستاد اعلام می‎شود.

سرمست با ذکر این مطلب که عدم ثبت تجارب مدیران یکی از مشکلات بزرگ سیستم مدیریتی کشور است افزود: حیف است که یک مدیر 30 سال فعالیت داشته است ولی کوچکترین مستندسازی از خدمات خود را به عنوان مدیریت تجربه به نسل بعدی منقتل نکرده است که البته در قم این حرکت را آغاز کردیم.

وی با ذکر این مطلب که در این گونه برنامه‎ها باید نگاه سیستمی و هم‌افزایی را حاکم کنیم، بیان کرد: در همه این امور باید رویکرد مردمی را اعمال کنیم زیرا هر کاری که با مردم پیوند خورد به موفقیت می‎رسد به خصوص برنامه‎های مذهبی که حتما باید مردمی باشد.

انتهای پیام
captcha