ثبت‌نام ۵۱ هزار گیلانی در سامانه سماح
کد خبر: 3849258
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

ثبت‌نام ۵۱ هزار گیلانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه تاکنون ۵۱ هزار زائر گیلانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این در حالی است که سال گذشته حدود ۲۴ هزار نفر از گیلان به همایش اربعین اعزام شدند.

حسن فعال، مدیر حج و زیارت استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، 25 مهرماه را آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح دانست و اظهار کرد: امسال به‌واسطه حذف روادید با افزایش چشمگیر زائران مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 51 هزار زائر گیلانی در سامانه سماح به نشانی «https://samah.haj.ir» ثبت‌نام کردند، افزود: این در حالی است که سال گذشته حدود 24 هزار نفر از گیلان به همایش اربعین اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت گیلان ادامه داد: اگر زائران امکان دسترسی به ساانه سماح را نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به 52 دفتر خدمات زیارتی در 11 شهرستان گیلان اقدام به ثبت‌نام کنند.

فعال از پرداخت مبلغ 22 هزار تومان (17 هزار تومان بابت بیمه و مابقی بابت خدمات پزشکی) در سامانه سماح به‌عنوان حق بیمه خبر داد و گفت: زوار با ثبت‌نام در سامانه سماح در صورت نیاز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند؛ لذا حتماً در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه زوار برای بازگشت به استان از 24 لغایت 29 مهرماه باید از مهران به کرمانشاه بروند، اضافه کرد: امسال براساس تمهیدات اندیشیده شده زوار گیلانی ابتدا از پایانه مرزی مهران به استان کرمانشاه منتقل می‌شوند و از آنجا توسط ناوگان اتوبوسی گیلان بازمی‌گردند تا کمترین مشکل در جابجایی‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha