جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ماکو آغاز شد
کد خبر: 3849233
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ماکو آغاز شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، گفت: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال،‌ زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها طی دو روز در منطقه آزاد ماکو آغاز به‌کار کرد.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ماکو آغاز شد

جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: امسال استان میزبان مرحله قصه‌گویان منطقه یک کل کشور از جمله ۵ استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین خواهد بود.

وی افزود: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال،‌ زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها طی دو روز در منطقه آزاد ماکو آغازبه‌کار کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از ۲۲۵ اثر ارسالی به انتخاب هیئت داوران، ۳۶ اثر به مرحله استانی این دوره راه یافتند که در نهایت ۱۸ اثر در بخش مردان و زنان، ۱۴ اثر در حوزه دختران و پسران و ۴ اثر در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در آخر روز ۱۱ نفر به مرحله منطقه‌ای که ۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه در ارومیه برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

وی ادامه داد: امسال استان آذربایجان‌غربی میزبان قصه‌گویان منطقه یک کل کشور از جمله ۵ استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین خواهد بود.

زاهدی شعار امسال این جشنواره را با عنوان آینده‌ساختنی است، افزود: جشنواره‌های کانون یکی از فعالیت‌های برجسته کانون هست که هر ساله با هدف پاسداشت میراث فرهنگی ایران، ادبیات شفاهی، آثار تربیتی کودکان ، خلاقیت، حس کنجکاوی و پرسش‌گری که ارتباط نسل‌هاست، برگزار می‌شود.

وی همچنین تربیت و استعدادیابی را از جمله اهداف این جشنواره یاد کرد و گفت: ویژگی خاص این دوره وجود ۴ داور مجرب در کنار ۳ داور نوجوان که به آثار صحنه‌ای می‌دهند.

انتهای پیام
captcha