احداث ۲۵۰ کلاس درس جدید تا سال آینده در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3849219
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

احداث ۲۵۰ کلاس درس جدید تا سال آینده در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا سال آینده ۲۵۰ کلاس درس جدید ایجاد شود، گفت تا پایان سال تحصیلی جاری کانکس‌های بالای جمعیت ۱۰ نفر دانش‌آموز حذف می‌شوند.

احداث ۲۵۰ کلاس درس جدید تا سال آینده در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز 20 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تا عید امسال، 2067 نیرو از آموزش و پرورش استان بازنشسته شده‌اند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از کسری نیروی آموزش و پرورش با استفاده از ماده ۲۸، پیمانی، حق التدریس و دانشجویان فرهنگی جبران شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از این هفته قطعا کلاس بدون معلمی نخواهیم داشت، تصریح کرد: در حال حاضر کلاس درس فاقد معلم در استان وجود ندارد، اما در سطح استان با کمبود فضای کلاسی مواجه هستیم.

واقعی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا سال آینده ۲۵۰ کلاس درس جدید ایجاد شود، اظهار کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری کانکس‌های بالای جمعیت 10 نفر دانش‌آموز حذف می‌شوند.

کلاس‌ها نیازمند تخریب و بازسازی هستند

وی با بیان اینکه بسیاری از کلاس‌ها نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند که در دستور کار قرار دارد، افزود: در تمامی دوره‌های ابتدایی کتب توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: 800 مدرسه که دارای عملک گاز هستند، به سیستم حرارت مرکزی مجهز می‌شوند.

واقعی ادامه داد: به دلیل جابه‌جایی برخی دانش‌آموزان، هنوز کتاب به دست این گروه از دانش‌آموزان نرسیده که در صورت ثبت‌نام در مدرسه، ظرف دو روز به دستشان خواهد رسید.

وی بیان کرد: تاکنون اطلاعات ۱۷۴ هزار دانش‌آموز در سامانه ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود که اطلاعات دو هزار نوآموز هنوز ثبت نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: در خصوص توزیع کتب درسی ابتدایی و متوسطه اول مشکل خاصی وجود ندارد و کتب درسی متوسطه دوم و هنرستان‌های استان نیز اغلب کتاب های رسیده، توزیع شده است.

واقعی ادامه داد: یک یا دو عنوان کتاب تک درسی هنوز توزیع نشده که به محض وصول بین دانش‌آموزان استان توزیع خواهد شد.

وی افزود: برای نخستین‌بار با همکاری آموزش و پرورش، بهزیستی، اداره استاندارد و جامعه خیرین، کتب ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی در استان تالیف شد که این امر بیش از دوسال به طول انجامید.

واقعی با بیان اینکه فرمایشات مقام رهبری در قالب سند بالادستی تحول بنیادین در دستور کار آموزش و پرورش خراسان جنوبی قرار گرفته است، تصریح کرد: پیش زمینه‌های سند تحول بنیادین طی سال گذشته آماده شده و مشکلی در اجرا نداریم.

رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق محروم

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک 10 هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم استان توزیع شده است، اظهار کرد: دو هزار بسته لوازم‌التحریر نیز از محل صرفه‌جویی قبوض برق به این دانش‌آموزان تعلق گرفته که اهدا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: آموزش و پرورش عشایر نیز کیف و لوازم‌التحریر را در طول سال تحصیلی در اختیار این دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

واقعی بیان کرد: امسال در بحث دوخت پوشش مدارس ورود پیدا نکردیم و این امر در اختیار صنف خیاطان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پوشش مدارس براساس نرخ‌نامه صورت گرفت که برخی خیاطان تخلف نیز کردند، اظهار کرد: برای سال تحصیلی آینده برنامه‌ریزی‌ها از دو ماه آتی برای دوخت لباس مدارس توسط هنرستان‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha