توصیه‌های پزشکی به زائران پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3849194
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

توصیه‌های پزشکی به زائران پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی ــ متن زیر توصیه‌های یک پزشک عمومی به زائرانی است که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارند.

جواب سوالات

فریدون حسینی‌زاده، پزشک عمومی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره کارهایی که زائران باید انجام دهند تا پیاده‌روی اربعین را به سلامت پشت سر بگذارند، اظهار کرد: بهترین کار این است، در ساعاتی پیاده‌روی را شروع کنند که خورشید کاملاً به میانه آسمان نرسیده و حتماً از کلاه و چفیه برای جلوگیری از انتقال گرما به سر و گردن استفاده شود.

وی ادامه داد: از لحاظ طب سنتی توصیه می‌شود که برای پیاده‌روی 48 ساعت قبل از سفر کف‌ پاها با حنا و پودر جَفت کاملاً پوشانده شود تا پوست کف پا محکم شود.

حسینی‌زاده گفت: پیاده‌روی آرام همراه با نوشیدن آب در فواصل منظم صورت گیرد. بهتر است از غذاهایی که به‌صورت کبابی است بیشتر استفاده شود چون احتمال تشنگی را کمتر می‌کند و از خوردن نوشابه و دوغ تا آنجا که امکان دارد پرهیز شود. ولی خوردن آب  به میزان نیاز حتماً انجام شود.

این پزشک عمومی توصیه کرد: زائران قبل از سفر با ترکیب روغن سیاهدانه و پونه، ساق پا و روی پا را چرب کنند و اگر بتواند ترکیب سیاهدانه و عسل را همراه داشته باشند و هر شب به اندازه یک نخود از آن بخورند.

وی بیان کرد: زائرانی که دارای بیماری‌هایی هستند که نیاز به مصرف دارو دارند، حتماً‌ داروهای تخصصی‌شان را با خود به همراه داشته باشند. اما برای جلوگیری از دردهایی که در سفر عارض می‌شود داروهایی مثل کپسول پیروکسیکام، قرص ناپروکسن و قرص دیکلوفناک را به شرط عدم حساسیت به این داروها به همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha