افتتاح مرکز رفاه کودک و خانواده در بیرجند
کد خبر: 3849187
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

افتتاح مرکز رفاه کودک و خانواده در بیرجند

گروه اجتماعی ــ طی مراسمی با حضور مسئولان، اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در بیرجند راه‌اندازی شد.

افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، 20 مهرماه، در آیین افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده استان با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به کودکان، مقطع سنی شش سال را مهم‌ترین سن کودک عنوان کرد که درآن شخصیت کودک شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تحصیلات یک مربی کودک تأثیر بسیاری در امر آموزش دارد، افزود: نگرش یک مربی قطعاً مهم‌تر از آن است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یک مربی مهد باید به این موضوع توجه داشته باشد که در چه کشور، استان و حتی شهری با کودکان سروکار دارد و متناسب با فرهنگ بومی، مذهبی منطقه خود کار پرورش را انجام دهد.

شهرام شیخانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: افتتاح اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در استان یکی از خدمات نوین بهزیستی در حوزه کودکان است.

وی گفت: این مرکز برای ارائه خدمات به کودکان و خانواده‌ آن‌ها در هفته ملی کودک راه‌اندازی شده و در آن خدماتی نظیر مراقبت روزانه، پیگیری انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره و راهنمایی، اردوهای فرهنگی و تفریحی، فعالیت‌های فوق برنامه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها ارائه خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی ساعت کاری این مرکز را ساعت 7 صبح لغایت ۱۷:۳۰ اعلام کرد و یادآور شد: در دو شیفت کاری مسئولیت ارائه خدمات مراقبتی و‌ پرورشی به کودکان دو گروه سنی الف و ب دختر را عهده‌دار است.

انتهای پیام
captcha