نگاه قومی و مذهبی مانع توسعه است
کد خبر: 3849154
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

نگاه قومی و مذهبی مانع توسعه است

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: نگاه قومی و مذهبی مانع بزرگی بر سر راه توسعه و پیشرفت است؛ ممکن است تند شدن فضای قومی و مذهبی برای یک عده‌ای آب و نان داشته باشد اما برای اکثریت مردم این موضوع جز آسیب چیز دیگری نیست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار امروز، 20 مهرماه در جمع اصحاب رسانه، گفت: نقش رسانه در شکل‌دهی به افکار عمومی غیرقابل انکار است؛ رسانه‌ها به‌طور مستقیم با افکار عمومی در ارتباط هستند و از این جهت، مسئولیت خطیری بر دوش دارند.

وی ادامه داد: استان سیستان‌وبلوچستان رنگین کمانی از اقوام و مذاهب است، اما همین امر گاهی مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته و از آن برای ایجاد شکاف و تفرقه بهره گرفته‌اند؛ در این میان، نقش رسانه‌های متعهد بسیار حیاتی است.

معاون استاندار بیان کرد: نگاه قومی و مذهبی مانع بزرگی بر سر راه توسعه و پیشرفت است؛ ممکن است تند شدن فضای قومی و مذهبی برای یک عده‌ای آب و نان داشته باشد اما برای اکثریت مردم این موضوع جز آسیب چیز دیگری نیست.

وی افزود: فضای مجازی معمولاً بیشتر ابزار دست دشمن قرار می‌گیرد؛ بنابراین رسانه‌های داخلی باید با قدرت وارد عمل شده و نگذارند بدخواهان انقلاب و دشمنان ملت، با گِل‌آلود کردن فضای مجازی، به نفع خود ماهی بگیرند.

زینی‌وند اظهار کرد: رسانه‌های ما نباید به‌گونه‌ای عمل کنند که نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری آنان کمتر از کانال‌های غیررسمی در فضای مجازی باشد؛ باید سلیقه و نیاز مخاطبان را شناسایی کرده و مطابق با آن به انتشار اخبار موثق و امیدبخش بپردازند.

وی همچنین به تصویرسازی نامطلوب از سیستان‌وبلوچستان اشاره و عنوان کرد: متأسفانه تصویری که رسانه‌ها در طول سال‌ها از این استان ارائه کرده‌اند، تصویری خشن و غیرواقعی است؛ این تصویر باید به دست خود رسانه و هنرمندان اصلاح شود.

این مقام مسئول بیان کرد: کارهایی برای تغییر این تصویرسازی نادرست از این استان آغاز شده که امیدواریم با ساخت فیلم و کارهای هنری بتوانیم چهره واقعی منطقه را به همگان معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha