خدمت‌رسانی تخصصی و شبانه‌روزی موکب نهاجا در مهران
کد خبر: 3849136
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

خدمت‌رسانی تخصصی و شبانه‌روزی موکب نهاجا در مهران

کانون خبرنگاران نبأ ــ نیروی هوایی الهی ارتش با برپایی دو موکب در شهر مرزی مهران، میزبان زائران اربعین حسینی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ این موکب‌ها از 12 مهرماه شروع به فعالیت کرده و خدمات‌رسانی آنان به زائرین اربعین تا اول آبان­‌ماه ادامه خواهد داشت؛ خدماتی همچون طبخ، آماده­‌سازی و توزیع بیش از 9 هزار وعده (صبحانه، ناهار و شام)، پذیرایی از زائران با چای، شربت و آب خنک و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی با ویزیت شبانه‌روزی بیش از 2 هزار بیمار در روز به‌صورت شبانه‌روزی، تأمین وسایل رفاهی و همچنین اجرای برنامه‌‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در میدان اربعین مهران و امامزاده علی صالح(ع) نمونه‌هایی از خدمات این موکب است.

موکب نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز مهران علاوه بر خدمات اسکان و تغذیه، خدمات بیمارستانی و در صورت نیاز حتی عمل جراحی را در تمام سطوح انجام می‌دهد.

عقیقی، رئیس تیم خدمات‌رسانی و مردم‌یاری پزشکی اداره بهداشت نیروی هوایی، با بیان اینکه متخصصین بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش با استقرار در موکب نیروی هوایی ارتش در روزهای پر ازدحام بیش از 1000 نفر بیمار را رایگان ویزیت کردند، افزود: این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت عمومی زائرین اربعین و تمرین کادر درمانی اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش انجام شد.

خدمت‌رسانی تخصصی و شبانه‌روزی موکب نهاجا در مهران

وی افزود: کادر تخصصی این طرح شامل جمعی از متخصصان داخلی، جراحی عمومی، متخصصان علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی، دندانپزشکان، متخصصان طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال و مامایی به همراه پزشکان عمومی و روان‌شناسان و متخصصان طب پیشگیری هستند که به ارائه خدماتی چون ویزیت عمومی و درمان سرپایی، خدمات دارویی، انجام جراحی­‌های اورژانسی در اتاق عمل‌های پیش‌بینی شده سیار، بستری موقت بیماران، خدمات رادیولوژی، عکس‌برداری و سونوگرافی، خدمات دندان‌پزشکی و بهداشت دهان و دندان، خدمات آزمایشگاهی و خدمات مشاوره‌ای، بهداشتی، گندزدایی و سمپاشی محیط‌های غیر بهداشتی اقدام می‌کنند. همچنین تجهیزات به کار گرفته شده در طرح مردم یاری نهاجا شامل اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، خودروهای واکنش سریع طب پیشگیری، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین است.

یادآور می‌شود نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش وظیفه خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران حسینی در اربعین 98 را در مرز مهران برعهده دارند.

رقیه بقایی

انتهای پیام
captcha