عبور جمعیت زیادی از زائران و شیعیان در ایام اربعین از کرمان
کد خبر: 3849121
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

عبور جمعیت زیادی از زائران و شیعیان در ایام اربعین از کرمان

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد مردمی اربعین استان کرمان گفت: جمعیت زیادی از زائران و شیعیان در ایام زیارت اربعین، از این استان عبور می‌کنند.

حسن شیخعلی‌بابایی، دبیر ستاد مردمی اربعین استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه استان کرمان در مسیر عبور تعداد زیادی از زائران اربعین اباعبدالله(ع) از پاکستان، کشمیر و افغانستان و حتی از کشور خودمان قرار گرفته است، گفت: جمعیت زیادی از زائران و شیعیان در ایام زیارت اربعین، از استان کرمان عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان به‌ویژه جوانان هیئتی ما می‌کوشند تا در این حرکت عظیم تمدن‌ساز نقش بزرگی ایفا کنند، افزود: در این ایام هر کس به نوعی می‌کوشد تا خود را در این حرکت عظیم سهیم کند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی و هیئتی کرمان از حدود 50 روز قبل با حضور در ستاد مردمی اربعین استان کار خود را آغاز کردند، بیان کرد: برپایی 12 موکب و ایستگاه صلواتی در محورهای مختلف استان کرمان، برپایی بیش از 36 موکب در عراق و برپایی شش ایستگاه راهنمای زائران استان در مرز شلمچه و شهر مقدس نجف اشرف و مسیر پیاده‌روی و شهر مقدس کربلا از جمله فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین استان کرمان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 120 هزار زائر اربعین از استان کرمان عبور کردند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال در استان کرمان پذیرای بیش از 200 هزار زائر پیاده‌روی اربعین باشیم.

شیخعلی‌بابایی نقش‌آفرینی جوانان کرمانی در دوران دفاع مقدس و تقدیم 6 هزار و 500 شهید و جانفشانی شمار زیادی آزاده، جانباز و ایثارگر به اسلام و انقلاب را برگ زرینی در تاریخ استان و کشور دانست و اظهار کرد: امروز هم جوانان کرمانی تلاش می‌کنند تا در مسیر این رویداد فرهنگی عظیم که با بیش از هزار سال عاشقی شیعه پیوند خورده نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا با برپایی مواکب زمینه تسهیل در خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله(ع) را فراهم کنیم، تأکید کرد: قصد داریم تا هر خدمتی که ممکن است مورد نیاز زائران باشد از جمله مکانیکی وسائل نقلیه، مسائل پزشکی، خیاطی لباس، تغذیه و اسکان اضطراری در موکب‌ها فراهم باشد تا زائران‌ حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با آسودگی بیشتری به این سفر معنوی ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha