بقاع متبرکه محور آموزش قرآن می‌شوند
کد خبر: 3849092
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

بقاع متبرکه محور آموزش قرآن می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: هر بقعه متبرکه در کشور باید مکانی برای آموزش قرآن باشد و در این راستا تعداد موقوفات قرآنی باید افزایش پیدا کند.

بقاع متبرکه محور آموزش قرآن می‌شوندبه گزارش ایکنا اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عصر امروز، 19 مهرماه، در مراسم اختتامیه چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان، با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) اظهار کرد: ایشان فرمودند: «ای قاریان تقوا پیشه کنید در مورد آنچه که خداوند از کتاب خودش به شما گفته است، چراکه من مسئول ابلاغ رسالت و رساندن کلام خداوند به شما هستم و شما مسئول هستید تا حق این ابلاغ را به جا آورده و به آن عمل کنید».

وی ادامه داد: چهل‌ودومین دوره مسابقات هم به پایان رسید، اما پیمان بستیم که این پایان آغازی برای انجام فعالیت‌های قرآنی بیشتر باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروزه بیشترین حافظان قرآن و بیشترین جلسات و محافل قرآنی به برکت حضور اساتیدی مانند استاد شکوهنده در اصفهان برگزار می‌شود. 

حسینی با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام صادقی، مدیر کل سابق استان اصفهان، بیان کرد: ایشان دو سال برای برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان زحمت کشیدند و از این بابت بسیار از ایشان سپاسگذارم.

وی گفت: امروز مسئولیت بنیاد مسابقات قرآن کریم را به آقای کریم‌دولتی می‌سپاریم و از زحمات حجت‌الاسلام مقنی در این منصب قدردانی می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: در مسابقات امسال بخش‌های جدیدی مانند کتابت نیز برگزار شد، اما این مسابقات همچنان نیازمند پیشرفت است و ما باید بخش‌های دیگری مانند مسابقات تیمی و دوره‌ای نیز داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: هر بقعه متبرکه در کشور باید مکانی برای آموزش قرآن باشد و در این راستا تعداد موقوفات قرآنی باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha