زیرساخت‌ استمرار حرکت علمی نخبگان را فراهم کنیم
کد خبر: 3849065
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

زیرساخت‌ استمرار حرکت علمی نخبگان را فراهم کنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و استعدادهای برتر علمی، گفت: باید امکانات و زیرساخت‌های لازم برای نخبگان و استمرار حرکت علمی را فراهم کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین روزها در نزد ائمه معصومین(ع) روز شهادت امام حسین(ع) است.

وی به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: اربعین سیدالشهدا(ع) در دنیا نظیر ندارد.

امام جمعه کرمانشاه درادامه به روزجهانی پست و 23 مهرماه سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی اشاره کرد و افزود: ایشان مردی الهی و اخلاقی بود. شخصیت آیت‌الله اشرفی اصفهانی به گونه‌ای بود که تمام وجود ایشان برای خدمت به مردم و انقلاب بود.

وی با یادآوری روز 22 مهرماه روز جهانی عصای سفید 24 مهر روز پیوند اولیا و مربیان را یادآور شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه درادامه بر توجه والدین به فرزندان تأکید و اظهار کرد: خانواده حتما باید رفت و آمد، درس خواندن و دوستان فرزندان خود را زیر نظر داشته و ارتباطشان با مدرسه را حفظ کنند.

وی گفت: وظیفه والدین حفظ و مراقبت از فرزندان است و برطبق این اصل ارتباط والدین با مدارس فرزندان مورد تأکید است.
آیت‌الله علما به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان و استعدادهای علمی برتر اشاره کرد و افزود: باید امکانات و زیرساخت‌های لازم برای این نخبگان و استمرار حرکت علمی را فراهم کنیم.

وی به بازدید مقام معظم رهبری از شرکت دانش‌بنیان نیز اشاره و اظهار کرد: بسیاری از محصولات تولید شده در این شرکت‌ها در دنیا منحصر به فرد بوده و شاید نمونه‌های مشابه برای آن‌ها وجود ندارد.

آیت‌الله علما به قدرت دفاعی و پزشکی ایران در کنترل بسیاری از بیماری‌ها و سایر حوزه‌ها در دنیا اشاره کرد و گفت: اگر نجابت کنونی آمریکا را می‌بینید به دلیل قدرت دفاعی ارتش و سپاه است و آمریکا این قدرت دفاعی را دیده که نجابت به خرج می‌دهد.

وی تأکید کرد: امروز عده‌ای موفقیت‌ها و حرکت‌های علمی کشور را انکار می‌کنند و لذا مقام معظم رهبری ما را به مراقبت از این نکته توجه داده‌اند.

انتهای پیام
captcha