وجود ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور
کد خبر: 3849064
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

وجود ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان تک جرم بوده و واجد شرایط کمک هستند.

وجود ۱۳ هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد در کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور امروز، 19 مهرماه در جمع خیرین تبریز گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارند که هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان تک جرم بوده و واجد شرایط کمک هستند.

وی افزود: این زندانیان با مبلغ بدهی 2 هزار میلیارد تومان هستند که بیشتر آنها را محکومان مالی چک شامل می شوند.

جولایی ادامه داد: در سالهای اخیر به همت خیران و عنایت ویژه مقام معظم رهبری 130 هزار زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده اند و امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن قوانین کاهنده جرایم غیر عمد تعداد این نوع زندانیان کاهش یابد.

مدیرعامل ستاد دیه کشورافزود: اخیرا قانون بیمه اجباری شخص ثالث و اصلاح قانون چک تصویب شده است و با اصلاح و تصویب قانون مهریه و نفقه با راهکارهای قانونی، شرعی و رعایت منافع طرفین، زندانیان مهریه و نفقه کاهش خواهند یافت.

وی گفت: هم اکنون حوادث کارگاهی در کشور معضل بزرگی است و کارفرمایان زیادی را روانه زندان می کند که این مشکل امیدواریم در مجلس پیگیری و قانون نظام ساختمانی و حوادث مربوط به آن نیز اصلاح شود.

جولایی افزود: این روزها طرح کشوری جدیدی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد با عنوان «بخشایش حسینی و نوید آزادی» در حال اجراست و در این طرح زائران اربعین می توانند بخشی از هزینه خود را با پرداخت کمک به سامانه *780 *7777# (ستاره 780 ستاره 7777 مربع ) برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دهند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور، خاطرنشان کرد: معافیت مالیاتی کمک‌های خیران نیز از طرح‌های خوبی است که با فرهنگ سازی آن می‌توان نتایج مثبتی در افزایش مشارکت خیران حاصل کرد.

انتهای پیام
captcha