دشمن با غائله عراق قصد تضعیف راهپیمایی اربعین را داشت
کد خبر: 3849054
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
آیت‌الله علم‌الهدی:

دشمن با غائله عراق قصد تضعیف راهپیمایی اربعین را داشت

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه مشهد گفت: امسال دشمنان در صدد برآمدند تا راهپیمایی اربعین را تضعیف کنند، به وسیله عوامل مزدور خود غائله‌ای را در عراق به راه انداختند که این کشور را به هم بریزند تا کسی برای اربعین نیاید، اما تیرشان به خاک خورد.

دشمن با به راه انداختن غائله عراق قصد تضعیف راهپیمایی اربعین را داشت/توصیه‌های امام جمعه مشهد برای پذیرایی از زائرین اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، امروز، 19 مهرماه در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: نکته قابل تأمل و توجه برای همه، خصوصاً جوانان در وضعیت خاص انقلاب مقدس اسلامی ما بوده که در سال‌های اخیر مورد بی‌سابقه‌ترین حملات و تهاجمات چندضلعی و ترکیبی دشمن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وقتی ما تمام جریانات و حوادث این چند ساله اخیر را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که انقلاب مقدس اسلامی و نظام ما در این مملکت و منطقه در محاصره حمله شش‌ضلعی دشمن با همه امکانات و قدرت جهانی قرار دارد، عنوان کرد: بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های اقتصادی بر ما تحمیل شد، آن هم در چارچوب فشار حداکثری که چند سال است دشمنان هر نوع تهاجم در مقام تضعیف، براندازی و تضعیف معیشت و سفره مردم در کره زمین انجام می‌دهند.

علم‌الهدی افزود: ضلع دوم پیچیده‌ترین جنگ شناختی و ادراکی علیه مردم، متدینین و مسئولان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی است. در این فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه مسئولان دلسوز جان برکف ایثارگر ما چه‌ها نمی‌گویند. اگر از یک گوشه‌ای، از یک منصوب با چند واسطه او نقطه ضعفی به دست گرفتند، آن را بزرگ کنند، جلوه دهند و اگر حتی همین مقدار نقطه ضعف را به دست نیاوردند، دروغ بگویند، تهمت بزنند و اهانت کنند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: ضلع سوم سنگین‌ترین جنگ روایت‌ها از راه پرحجم‌ترین کار تالیفی، رسانه‌ای و هنری برای تحریف وقایع است. در دنیا فیلم‌هایی می‌سازند و برنامه‌های هنری اجرا می‌کنند و در حال انجام دادن تهاجم عظیم چندجانبه رسانه‌ای در رسانه‌های قوی دنیا هستند تا وقایع، جنایت‌ها، آدم‌کشی‌ها، بی‌بندو باری‌ها و خونریزی‌های رژیم‌های گذشته را تحریف کنند و در مقابل، جنایت‌ها و تجاوزات را به صورت خدمت جلوه دهند، به عنوان روایت در کتاب، فیلم، هنر و انواع و اقسام مسائل رسانه‌ای در دنیا عمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ضلع چهارم سخت‌ترین جنگ‌های نیابتی علیه انقلاب ما به صورت نظامی، امنیتی و تروریستی است که در محیط اطراف به وجود آوردند، یک روز طالبان، یک روز داعش و یک روز گروه‌های تکفیری و وهابی را با فاسدترین و سنگدلانه‌ترین حرکت‌ها نسبت به زن و مردم بی‌گناه خلق کردند، این جنگ‌های نیابتی را علیه ما به وجود آوردند و دارند ادامه می‌دهند.

برهم زدن جریان مقاومت

وی بیان کرد: ضلع پنجم سهمگین‌ترین جنگ دیپلماتیک و سیاسی برای شکستن ائتلاف‌های مقاومت است که هر روز دنبال یک شیطنت و توطئه هستند تا جریان مقاومت را در منطقه به هم بزنند و بین کشورهای دوست، بین ایران و عراق، بین جریان مقاومت و ایران مشکل ایجاد کنند که این توطئه‌ها را در داخل مردم و بیرون کشور انجام می‌دهند.

علم‌الهدی اضافه کرد: از همه بدتر و سخت‌تر، شدیدترین جنگ فرهنگی بوده که به تعبیر مقام معظم رهبری اول فرمودند تهاجم فرهنگی، بعد فرمودند شبیخون فرهنگی و بعد فرمودند ناتوی فرهنگی که دین را از زیر پای مردم بکشند و جوان را لاابالی کنند. انواع و اقسام راه‌های لاابالی و بی‌بندوباری کردن و همچین ولنگار کردن دختر و پسر این مملکت را به وجود آوردند تا سفره دین از زیر پای مردم کشیده شود و جوان‌ها بی‌دین شوند، شاید آن‌ها به مقصود برسند.

امام جمعه مشهد گفت: این اضلاع شش‌گانه تهاجم و دشمنی دشمن در این طول این 40 سال، خصوصا در سال‌های اخیر، قوی‌تر و شدیدتر از همه، ما و انقلابمان را محاصره کرده است. ضلع‌ها و جنگ‌هایی از تهاجم و حمله که در گذشته یکی از این اضلاع، انقلابی را از پا درآورده، کشوری را نابود و ده‌ها فتنه رنگی را در بین مردم کشورها ایجاد کرده و انسجام ملت‌ها را به هم زده، کافی بود اما انقلاب ما از 6 طرف در این اضلاع شش‌گانه جنگ‌های متنوع گیر کرده و ما مورد هدف قرار گرفتیم.

ما امام حسین(ع) و کربلا داریم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه باطل‌السحر همه این موارد در این مدت و بعد از آن حسین(ع) و کربلا است، بیان کرد: ما امام حسین(ع) و کربلا داریم که همه را از بین برده، همه جنگ‌ها شش‌ضلعی دشمن شکست خورده و هیچ کدام به نتیجه نرسیده، زیرا همه به دیواری به نام کربلا می‌خورد، بازمی‌گردد و صفر و نابود می‌شود، این پیاده‌روی و راهپیمایی اربعین که در تاریخ اسلام بی‌سابقه و بی‎نظیر بوده، پاسخگویی به همه این جنگ‎ها است که آن‌ها را نابود کرده است.

وی بیان کرد: از 4، 5 سال پیش که پیاده‌روی اربعین اوج گرفته، دشمن ابتدا سکوت کرد تا اجازه ندهد قضیه در رسانه‌ها بپیچد و دنیا از این راهپیمایی بالای 20 میلیون نفر باخبر شود. این حادثه‌ای که در دنیا بی‌نظیر است، 20 میلیون نفر با یک عشق، ذکر و هدف راه می‌افتند و همه مغزها، دل‌ها و قدم‌ها به یک طرف بوده، مثل نداشته است. آن‌ها ابتدا تلاش کردند تا کسی باخبر نشود و در رسانه‌ها نیز سکوت کردند اما دیدند یک رمز آسمانی الهی است و نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند و امسال در صدد برآمدند تا این قصه را تضعیف کنند.

علم‌الهدی افزود: به وسیله عوامل مزدور خود غائله‌ای را در عراق به راه انداختند و حتی اسرائیل جاسوسی را با قیافه روحانی اسرائیل به بغداد فرستاد اما خدا او را رسوا کرد و عکس جاسوس اسرائیلی که با لباس روحانی آمده بود با زن فرمانده اطلاعات ارتش اسرائیل در فضای مجازی پخش و دشمن نابود و مفتضح شد. آن‌ها تا اینجا جلو آمدند که جلوی اربعین را بگیرند، غائله درست کنند و عراق را به هم بریزند تا کسی برای اربعین نیاید اما تیرشان به خاک خورد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اکنون رسانه‌های آن‎ها تبلیغ می‌کنند که مردم نروید، جمعیت زیاد بوده و امکانات بهداشتی، امنیتی و غذایی نیست تا شاید بتوانند جلوی افراد را بگیرند اما نتیجه عکس است. تنها حضور ایرانی‌ها در حال عبور از مرز 4 میلیون نفر است. چند شب گذشته در شلمچه جا برای ایستادن افراد نبود. افرادی که این اقدام را می‎کنند، در دل‌های آن‌ها یک عشق وجود دارد و آن هم حسین(ع) است، قدم‌ها همه به یک طرف بوده و آن کربلا است. دشمن ما را با 6 ضلع و جهت در سرسخت‌ترین و سهمگین‌ترین جنگ‎ها محاصره می‎کند اما امام حسین(ع) همه را حل می‌نماید.

به موکب‌ها کمک کنید

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تشکر از مسئولان دولتی و نهادهای مختلفی که با اخلاص در راهپیمایی اربعین خدمت می‌کنند و خدمات و سرویس‌های خدماتی را برای پذیرایی‌ها توسعه می‌دهند، گفت: شما مردم نیز کمک کنید، موکب‌هایی که برای اداره زائر رفتند، دیگر از عهده بر نمی‌آیند، به موکب‌هایی که از شهر خودتان رفتند کمک کنید تا پذیرایی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: افرادی که در دهه آخر صفر نذر غذا برای سیدالشهدا(ع) دارند، نذورات خود را به این موکب‌ها بدهند تا بهتر بتوانند سرویس خدماتی و تغذیه به زائرین پیاده اربعین ارائه دهند. مسئولان ما در نهادها و دستگاه‌های دولتی که خالصانه فعالیت می‌کنند، این سرویس‌دهی، خدمات و فعالیت‌ها را بیشتر کنند. هنوز جریان زائران اربعین بیشتر محتاج به سرویس خدماتی هستند زیرا اگر این کمک‌ها و خدمات از ایران نباشد، تحمل این جمعیت برای کشور عراق امکان‌پذیر نیست. باید موانع را برداند و تا جایی که می‌توانند کمک کنند، همچنین باید برخی موانع بروکراسی از جلوی پا برداشته شده و خدمت بیشتر شود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه جریان امام حسین(ع) این است که نه تنها دشمنان ما در این روزگار بلکه از اول کسی نمی‌توانست پیش‌بینی کند که حرکت سیدالشهدا در نهایت چه می‌شود، تصریح کرد: آنچه در ظاهر حرکت می‌دیدند، فشار، محرومیت، سختی، کشتن، به خاک و خون کشیدن و ظلم بود اما آخرش به کجا می‌رود. اربعین نیز اینگونه بوده، هنوز اول کار است، حجم کار را می‌بینند اما در نهایت راهپیمای اربعین دنیا را حسینی، تشنه ابی‌عبدالله(ع) و شیفته کربلا می‌کند، تا روزی که امام زمان(عج) ظهور کنند، حسین(ع) جهانگیر و عالمگیر می‌شود و تمام دنیا حسین‌شناس می‌شوند.

انتهای پیام
captcha