نیازمند منطق مبتنی بر اندیشه در فضای مجازی هستیم
کد خبر: 3849002
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

نیازمند منطق مبتنی بر اندیشه در فضای مجازی هستیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: فضای مجازی و وسایل ارتباطی جدید صرفاً یک ابزار است و مواجه ما با این ابزار باید منطقی و مبتنی بر اندیشه خودمان باشیم، اما متأسفانه این خلأ را در کشورمان حس می‌کنیم.

نیازمند منطق مبتنی بر اندیشه در فضای مجازی هستیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع)، روز گذشته، 18مهرماه در اولین دوره طرح جامع نهضت سواد فضای مجازی در مجتمع شهید کامیاب مشهد اظهار کرد: در خصوص نقش فضای مجلزی در واقع باید گفت که ابزار به تنهایی به خودی خود اصالت ندارد، آنچه که در این میان تعیین کننده است انسان‌ها هستند و ابزار تنها نقش تسهیل‌کننده را دارد و اثرگذاری را عمق می‌دهد.

وی تأکید کرد: ابزار باید در خدمت انسان باشد و اگر انسان از جایگاه خود فاصله گیرد این امر باعث می‌شود برده ابزار شود و آنگاه مجبور به تبعیت از نقش پوسته‌ای است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه انسان‌هایی که عمق فکری دارند تعیین کننده هستند، بیان کرد: از نظر فنی و هجمی دنیای استکبار دارای امکانات بسیاری است، اما نقش تعیین‌کننده ندارند و علت آن هم نداشتن تولید اراده است.

نظری ادامه داد: امروزه جبهه انقلاب اسلامی تولید فکر دارد و وقتی میدان عملیاتی صورت می‌گیرد برد با کسی است که دارای اراده است.

وی بیان کرد: این سوال وجود دارد که چرا غرب علی‌رغم داشتن این همه ابزار پیشرفته در اختیار خود، اما در استفاده از آن در مقابل انقلاب اسلامی دچار چالش هستند؟ علت این است که ابزار را همیشه ما باید به چشم ابزار نگاه کنیم. باید هر پدیده‌ای را خوب تجزیه و تحلیل و با آن بطور واقع بینانه مواجه شویم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: ما نباید مرعوب فضای مجازی شویم، بلکه باید به سرعت این ابزار را در خدمت خود قرار دهیم و از آن به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فضای مجازی و وسایل ارتباطی جدید صرفاً یک ابزار است و مواجه ما با این ابزار باید منطقی و مبتنی بر اندیشه خودمان باشیم، اما متأسفانه این خلأ را در کشورمان حس می‌کنیم.

مدیریت فصای مجازی در سطح ملی

نظری بیان کرد: در سطح ملی و فردی باید با ابزار رسانه مواجه منطقی داشته باشیم و متاسفانه مواجه ما در سطح ملی مطلوب نبوده است. وقتی صحبت از مدیریت فضای مجازی می‌شود مدیریت بر محتوا مدنظر است نه ابزار. ما با فضای مجازی مخالف نیستیم، بلکه این ابزار دو لب را باید در سطح ملی مدیریت کنیم.

وی در ادامه گفت: در حوزه فردی هم نباید ترسید، بلکه باید با آمادگی و تجهیز و ایمنی لازم وارد این فضا شویم تا در این میان آسیب نبینیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: فضای مجازی اگر در حد مجاز بماند هیچ اتفاقی را رقم نمی‌زند، بلکه باید به فضای واقعی و حقیقی جاری و ساری شود.

نظری ابراز کرد: ما فضای واقعی را مبتنی بر اندیشه عمیق در اختیار داریم، اما در فضای مجازی با ضعف بسیار روبرو هستیم، برد با ماست، چون فضای حقیقی را در دست داریم، لذا فضای مجازی را باید از اشغال دشمن خارج کنیم.

انتهای پیام
captcha