ثبت‌نام ۲۶ هزار زائر سمنانی در سامانه سماح
کد خبر: 3848995
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

ثبت‌نام ۲۶ هزار زائر سمنانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به مراسم اربعین شاهد استقبال مردم استان از این مراسم معنوی هستیم، افزود: تعداد ثبت‌نامی‌ها در سامانه سماح از مرز ۲۶ هزار نفر گذشت.

ثبت‌نام  26 هزار زائر سمنانی در سامانه سماح

به گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دلپاک، مدیرکل حج و زیارت استان، شب گذشته، 18 مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۶ هزار نفر از مردم استان سمنان برای مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: با توجه به لغو ویزا و صدور برگه تردد و تسهیل شرایط برای عبور زائران پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به اربعین، آمار از این حد نیز فراتر رود.

وی ادامه داد: از تمامی زائران حسینی درخواست می‌شود تا حتما قبل از اعزام در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، زیرا این امر به زائران کمک می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی نظیر بیماری و فوت بتوانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند که در این راستا بیشترین آمار ثبت نامی زائران در مراسم اربعین حسینی را شاهرودی‌ها تشکیل می‌دهند.

دلپاک با بیان اینکه شهرهای سمنان، دامغان و گرمسار در رده‌های بعدی این مجموعه قرار گرفتند که احتمال افزایش مشتاقان حضور در اربعین وجود دارد متذکر شد: سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان به مراسم معنوی اربعین اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان  یادآور شد: زائران می‌توانند طی روزهای آتی نیز در این سامانه ثبت‌نام کنند و از علاقه‌مندان درخواست می‌شود تا مدارک لازم نظیر گذرنامه و برگه تردد را به همراه داشته باشند زیرا شهرهای مرزی هیچ گونه تعهدی در صدور برگه تردد به زائران ندارند و افراد فاقد مدارک لازم عودت داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha