فعالیت 15 باب کتابخانه در شهرستان سقز
کد خبر: 3848714
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳

فعالیت 15 باب کتابخانه در شهرستان سقز

گروه فرهنگی- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز با ارائه گزارشی از وضعیت این نهاد فرهنگی گفت: در حال حاضر سقز دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و 10 باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، فرماندار شهرستان سقز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز که 17 مهرماه در کتابخانه عمومی ملامحمد امینی برگزار شد، با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مخاطبان کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی بر اساس خواست‌ها و علایق مخاطبان نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه به کتاب دارد.
وی افزود: تلاش برای غنی‌تر کردن منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی شهرستان امری ضروری است و انجمن باید به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشد.
فرماندار شهرستان سقز بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی تأکید  و بیان کرد: شهرداری نسبت به پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به‌حساب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان کوتاهی نکند.
وی عنوان کرد: پشتیبانی از کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یک‌نهاد اثرگذار در توسعه فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است چراکه عملکرد مثبت آن درنهایت به نفع جامعه خواهد بود.
کریمیان خواستار تأمین یک دستگاه اتوبوس سیار کتاب‌خوانی از سوی شهرداری سقز شد و اعلام کرد: با راه‌اندازی این اتوبوس می‌توانیم زمینه خدمت‌رسانی در بخش کتاب و کتاب‌خوانی را برای مناطق حاشیه‌نشین و روستاهای فاقد کتابخانه فراهم کنیم.
سمیه ایزدیار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز نیز با ارائه گزارشی از وضعیت این نهاد فرهنگی گفت: در حال حاضر سقز دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و 10 باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.
وی افزود: مقدمات لازم برای راه‌اندازی سه باب کتابخانه عمومی مشارکتی دیگر در روستاهای شهرستان سقز فراهم‌شده و در صورت اخذ مجوز این کتابخانه‌ها به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
ایزدیار با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 هزار و 420 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز عضویت دارند، اعلام کرد: همچنین در کتابخانه‌های عمومی نهادی این شهرستان بالغ‌بر 79 هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع در دسترس عموم قرار دارد.
ایزدیار بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری 32 هزار و 400 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی سقز به امانت رفته است، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به‌منظور ایجاد انگیزه برای حضور عمومی در کتابخانه از اولویت‌هاست.
وی یادآور شد: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی بزرگ‌ترین دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک به ارتقای سطح خدمت‌رسانی و درنتیجه افزایش سرانه مطالعه منجر می‌شود.

انتهای پیام
captcha