پیشرفت ملت ایران در گرو جهاد کبیر است
کد خبر: 3848689
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

پیشرفت ملت ایران در گرو جهاد کبیر است

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه باید حامل پیام اسلام در دریاها باشد، اظهار کرد: تحقق استقلال، آزادی، امنیت و پیشرفت ملت ایران در گرو جهاد کبیر و تلاش برای عدم وابستگی به بیگانگان است.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز، 17 مهرماه در ششمین همایش ملی شناورهای تندرو در زیباکنار، اظهار کرد: استان گیلان نگین درخشان کشور ایران است.

وی گیلان را سرزمین مردانی مبارز، تاریخ‌ساز و ضداستعمار دانست و افزود: این استان دارای هشت‌هزار شهید است که همچون ستارگانی در آسمان بی‌کران مقاومت ملت ایران می‌درخشند.

فرمانده سپاه با بیان اینکه استقلال سیاسی مهم‌ترین نوع استقلال یک کشور است، بیان کرد: استقلال به معنای حاکمیت یک ملت بر سرنوشت خود و آزادی عمل برای پیشرفت و توسعه است.

سلامی استقلال سیاسی را به معنای جلوگیری از دخالت بیگانگان دانست و گفت: استقلال سیاسی زمانی محقق می‌شود که یک ملت در عرصه‌های مختلف روی پای خود بایستد و به توان خود متکی باشد.

وی با تأکید بر اینکه وابستگی اقتصاد یک کشور به بیگانگان سبب عدم تحقق استقلال و آزادی آن ملت می‌شود، افزود: ما برای مستقل بودن نیازمند این هستیم که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، علمی و فرهنگی به توان داخلی متکی باشیم.

فرمانده سپاه با اشاره به تلاش‌های دشمنان انقلاب به منظور ایجاد سیطره علیه ملت ایران، گفت: اگر آرایه‌های علم، فرهنگ، اقتصاد و فناوری توسط بیگانگان تأمین شود، کشور نمی‌تواند مستقل باشد.

سلامی با بیان اینکه امروز دشمن در موضوع توانمندی هسته‌ای در تلاش است تا استقلال ملت ایران را در این حوزه سلب کند، متذکر شد: ایستادگی مقام معظم رهبری که نماد بارز شرافت و کرامت ملت ایران است و همچنین حمایت ملت از مواضع ایشان سبب ناتوانی دشمن در این زمینه شده است.

وی افزود: تحقق استقلال، آزادی، امنیت و پیشرفت ملت ایران در گرو جهاد کبیر و تلاش برای عدم وابستگی به بیگانگان است.

فرمانده سپاه با تأکید بر لزوم گسترش دیدگاه‌های نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان، بیان کرد: ما برای مستقل بودن باید قوی باشیم، زیرا یاد گرفته‌ایم که برای پیروزی در مقابل دشمن باید آنها را همواره تعقیب و رصد کنیم.

پیشرفت توان دفاعی جمهوری اسلامی

سلامی تأمین نیازهای کشور با بهره‌مندی از توان داخلی را مهم‌ترین عامل استقلال کشور دانست و ادامه داد: یک ملت زمانی عزیز و بزرگ می‌شود که مستقل بوده و به بیگانگان وابسته نباشد.

وی با اعلام اینکه هیچ قدرتی حق ندارد در سرنوشت ملت ایران دخالت کند، گفت: تمام قدرت‌های جهان بدانند که اگر بخواهند با سرنوشت ملت ایران بازی کنند، با سرنوشت آنها بازی می‌کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریا را پیکارگاه اصلی کشور دانست و افزود: نیروی دریایی باید توان خود را بیش از پیش بالا ببرد و باید به جایی برسد که دریاها در زیر نگاه‌های آنها تسخیر شود.

سلامی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه باید حامل پیام اسلام در دریاها باشد، اظهار کرد: امروز به‌روزترین فناوری‌های دفاعی برای تولید و ارتقای شناورهای نظامی در اختیار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است.

وی آسیب‌ناپذیر بودن و دستیابی به قدرت اختفا را مهم‌ترین ویژگی شناورهای دریایی دانست و افزود: نگاه همزمان تکنیکی و تاکتیکی سبب می‌شود تا توان ما در تولید و ارتقای شناورهای نظامی روزانه پیشرفت کند.

فرمانده سپاه با بیان اینکه باید به سوی تولید شناورهای بدون سرنشین حرکت کنیم، یادآور شد: دستیابی به چنین دستاوردی با توجه به دانشی که در اختیار داریم امکان‌پذیر است، زیرا توان دفاعی جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است و امروز باید شبکه‌ای از تمام ظرفیت‌های داخلی ایجاد شود تا بتوانیم با قدرت بیشتری در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

سلامی با تأکید بر اینکه دشمنان ملت ایران هیچگاه عامل پیشرفت ما نمی‌شوند، بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری از پیشرفت توان دفاعی راضی هستند، اما قانع نیستند و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا بیش از پیش در این حوزه پیشرفت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha