ثبت‌نام اشتباهی در کلاس حفظ؛ آغازی برای حافظ قرآن شدن
کد خبر: 3848630
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

ثبت‌نام اشتباهی در کلاس حفظ؛ آغازی برای حافظ قرآن شدن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یک حافظ 14 جزء قرآن کریم گفت: ورودم به رشته حفظ قرآن به شرکت در مسابقات قرآن شبکه 4 با عنوان «اسراء » بازمی‌گردد که به‌اشتباه اسم مرا جزء شرکت‌کنندگان رشته حفظ ثبت کرده بودند هم‌چنین اولین سوره‌ای که باعث شد به حفظ قرآن مشتاق شوم تلاوت زیبای سوره بلد توسط یک قاری نوجوان بود.

ثبت‌نام اشتباهی در کلاس حفظ؛ بهانه‌ای برای حافظ قرآن شدنمهدی شیخلو یکی از قرآن‌آموزان شهرستان رزن، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: کار حفظ قرآن را از سه سال پیش آغاز کردم.

وی با بیان اینکه ابتدا از پویندگان قرآنی رشته قرائت بوده است، افزود: ورود به رشته حفظ قرآن با شرکت در مسابقات قرآن شبکه 4 با عنوان «اسراء» بود که به‌ اشتباه اسم مرا جزء شرکت‌کنندگان رشته حفظ ثبت کرده بودند که در ادامه با حضور در جلسات حفظ قرآن نسبت به این رشته مشتاق شده و آن را دنبال کردم.

شیخلو با اشاره به اینکه اکنون حافظ 14 جزء قرآن است، ادامه داد: اولین سوره‌ای که باعث شد به حفظ قرآن مشتاق شوم، سوره بلد بود به‌گونه‌ای که قرائت زیبای سوره بلد توسط یکی از نوجوانان در برنامه اسراء علاقه‌ام را نسبت به حفظ قرآن بیش‌ازپیش کرد.

این پوینده قرآن با بیان اینکه کار خود را با حفظ سوره فیل آغاز کرده است، بیان کرد: کار حفظ در ابتدای امر برایم بسیار مشکل بود به‌گونه‌ای که حفظ یک آیه قرآن برایم با بیش از 100 بار تکرار میسر می‌شد اما رفته‌رفته با افزایش قدرت یادگیری ذهن توانستم یک صفحه را در یک روز حفظ کنم.

این حافظ 14 ساله قرآن با اشاره به اینکه در کنار حفظ به آموزش در رشته قرائت نیز مشغول است، گفت: قرائت را در کنار حفظ قرآن به سبک استاد پرهیزگار دنبال می‌کنم.

چشم‌پوشی معلمان نسبت به روخوانی غلط آیات قرآن در مدارس

شیخلو با بیان اینکه در سطح مدارس به قرآن بهای چندانی داده نمی‌شود، ابراز کرد: متأسفانه معلمان و دبیران قرآن در کلاس‌های قرآن، آموزش و تدریس این کتاب را با زبان فارسی انجام می‌دهند و در بسیاری موارد نسبت به روخوانی غلط کلمات و آیات قرآن توسط دانش آموزان نیز چشم‌پوشی می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن تأثیرات بسیاری بر زندگی انسان و حتی شیوه زندگی او دارد، تصریح کرد: از زمان ورود به وادی پر خیروبرکت قرآن، قدرت یادگیری‌ام در دروس تحصیل به‌طور بسیار ویژه‌ای افزایش یافته است به‌گونه‌ای که همواره در هرسال تحصیلی جز شاگردان ممتاز کلاس و مدرسه معرفی می‌شوم.

این قرآن‌آموز موسسه جوادالائمه(ع) شهرستان رزن با اشاره به اینکه رسیدن به سطوح بالاتر حفظ قرآن، نیازمند تلاش بسیار است، اظهار کرد: بیشترین علاقه خانواده‌ام حضور در کلاس‌های قرآن بوده و هست لذا از هر فرصت به‌دست‌آمده برای حضور در موسسه و پیشرفت کار در امر حفظ بهره می‌برم.

شیخلو گفت: موسسه جوادالائمه بهترین مرکز یادگیری قرآن برای کودکان، خردسالان و نوجوانان در سطح شهرستان است چراکه در کنار حفظ، مفهوم و پیام آیات نیز برای مخاطبان عنوان می‌شود که این خود باعث ماندگاری هر چه بیشتر آیات و استفاده عملی از آن در زندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه کار حفظ قرآن و تکرار آیات در منزل برای مادرم باعث شده تا ایشان نیز طی این مدت حافظ چند جزء قرآن شوند، ابراز کرد: به یاری خداوند تمام تلاش خود را خواهم کرد تا طی 3 ماه تابستان 16 جزء باقیمانده قرآن را حفظ کرده و حافظ کل شوم.

این قاری نوجوان از کسب چندین رتبه برتر شهرستانی و استانی خود در رشته حفظ 3 و 10 جزء قرآن در مسابقات آموزش‌وپرورش طی چند سال متوالی خبر داد.
شیخلو با بیان اینکه انجام هر کاری حتی باوجود سخت‌ترین شرایط نیازمند خواستن و تلاش فرد است، بیان کرد: اگر انسان نسبت به توانمندی‌های خود غافل و یا اعتماد نداشته باشد بی‌شک هیچ کاری انجام نخواهد شد در این میان کار حفظ قرآن نیز نیازمند تلاش و تکرار بسیار جهت دستیابی به هدف مورد نظر است.

این حافظ قرآن ابراز کرد: گوش دادن به آیات کتاب وحی مهم‌ترین وسیله برای گرایش انسان به قرآن و انس هر چه بیشتر او با سخن پروردگار است، عمل به سخن امام باقر(ع) که می‌فرماید «هنگامى که قرآن خوانده می‌شود، گوش فرا دهید و خاموش باشید شاید مشمول رحمت الهى شوی» شاهدی بر این ادعا است.

انتهای پیام
captcha