ارائه خدمات دیجیتالی در عمود‌های ۲۸۵ و ۱۳۱۳
کد خبر: 3848597
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

ارائه خدمات دیجیتالی در عمود‌های ۲۸۵ و ۱۳۱۳

گروه اجتماعی ــ سازمان فضای مجازی سراج مرکز چهارمحال‌وبختیاری در طول مسیر پیاده‌روی اربعین در دو موکب امام رضا(ع) واقع در عمود ۲۸۵ در طریق نجف ـ کربلا و موکب منجی موعود در عمود ۱۳۱۳ به زائران خدمات دیجیتالی ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات دیجیتالی در عمود‌های ۲۸۵ و ۱۳۱۳یزدان یگانگی، مسئول سازمان فضای مجازی «سراج» مرکز چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: این سازمان دو سال متوالی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین در دو موکب امام رضا(ع) واقع در عمود 285 در طریق نجف-کربلا و موکب منجی موعود در عمود 1313 در کنار موکب‌های هم استانی به زائران خدمات دیجیتالی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه خادمان در حال حاضر در موکب‌ها مستقر و مشغول خدمت‌رسانی هستند، به خدمات ارائه شده اشاره کرد و گفت: راهنمای زائران، تعمیرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موبایل، زیارت مجازی حرم امام رضا(ع) با عینک‌های سه بعدی، پخش واقعیت مجازی سقا (روایت آب آوردن حضرت عباس(ع) از علقمه) و مستندسازی از واکنش زائران با دیدن این تصاویر و دیگر اتفاقاتی که در موکب رخ می‌دهد، از جمله خدماتی است که به زوار ارائه می‌شود.

یگانگی بیان کرد: همچنین اشتراک‌گذاری محتوا از طریق هدیه دادن نرم‌افزارهای کاربردی به زائران اعم از ادعیه و ... که تولید مجموعه سراج استان است در این موکب‌ها انجام می‌شود.

وی شارژ اعتباری سیمکارت‌های عراقی و ایرانی و شارژ باطری را از دیگر خدمات ارائه شده معرفی کرد و افزود: ایستگاه شارژ به صورت امانی به گونه‌ای است که تلفن‌همراه زائر دریافت و شارژ شود و او در مدت زمان شارژ تلفن خود به استراحت وکارهای شخصی بپردازد و در نهایت موبایل شارژ شده خود را از ایستگاه دریافت کند.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج واحد استان با بیان اینکه طرح‌های اشترک محتوا، ایستگاه شارژ امانی و پخش زنده تلوزیونی از داخل موکب از جمله برنامه‌های است که امسال به فعالیت‌های این گروه اضافه شده است، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌ بار پیمان همکاری بین معاونت فضای مجازی و صدا و سیمای استان منعقد شد و در طول روزهای پیاده‌روی پخش زنده تلوزیونی از فعالیت‌های داخل موکب و مسیر پیاده‌روی زوار در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha