رشد ۳۰ درصدی حافظان ناجا استان مرکزی/ برنامه‌های پلیس الهام‌گرفته از مبانی قرآن است
کد خبر: 3848590
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

رشد ۳۰ درصدی حافظان ناجا استان مرکزی/ برنامه‌های پلیس الهام‌گرفته از مبانی قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: فعالیت‌های قرآنی در مجموعه نیروی انتظامی از رشد خوبی برخوردار است که باید به سمع و نظر مردم برسد، به‌طوری که آمار حافظان استان امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ حسن مفخمی‌شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بیان کرد: تمام برنامه‌های پلیس الهام‌گرفته از مبانی دینی و قرآنی است.

وی بابیان اینکه نیروی انتظامی علاوه بر داشتن دغدغه حفظ امنیت پایدار در جامعه اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه فرهنگ و قرآن را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برنامه‌های خود را با تعامل با دارالقرآن‌ها، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، سپاه، آموزش و پرورش و اوقاف پیش می‌برد.

مفخمی‌شهرستانی رتبه استان مرکزی بین دیگر استان‌ها در خصوص تربیت حافظان از یک جزء تا کل را پنجم اعلام کرد و افزود: فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه قرآن تنها در کادر پرسنلی خلاصه نمی‌شود، ما در صدد هستیم خانواده‌های کارکنان این مجموعه با این مصحف شریف انس بیشتری داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: اعتقاد بر این است اگر قصد داشتن جامعه‌ای قرآنی داریم باید اول از خودمان آغاز کنیم، در حال حاضر بیش از نیمی از خانواده کادر نیروی انتظامی در حوزه قرآن فعال هستند.

وی اظهار کرد: کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های مختلف در دارالقرآن‌الکریم این یگان با استفاده از اساتید مجرب برگزار می‌شود؛ دوره‌های ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان هم به صورت حضوری و هم مجازی برگزار می‌شود.

شهرستانی به چهره‌های مطرح و تراز اول قرآنی استان در رشته‌های حفظ و قرائت حافظان و قاریان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های قرآنی در مجموعه نیروی انتظامی از رشد خوبی برخوردار است که باید به سمع و نظر مردم برسد، آمار حافظان استان امسال نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول از برگزاری دوره‌های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی ویژه سربازان وظیفه و کادر خبرداد و افزود: امروز پلیس ما پلیسی کاملا قرآنی، مکتبی، ولایی و خدمتگزار است که با الهام گرفتن از مضامین قرآنی برقراری امنیت اجتماعی و پایدار را از وظایف خود دانسته و در این راستا از جان خویش می‌گذرد.

سرهنگ مفخمی‌شهرستانی ادامه داد: فعالیت‌های نیروی انتظامی تنها در حوزه قرآن خلاصه نمی‌شود، بلکه پرداختن به مضامین بلند و آسمانی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

فرمانده انتظامی استان قرآنی بودن روحیه تمام کارکنان ناجا را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر پلیس از فرهنگ و انس با قرآن دور باشد قطعا نمی‌تواند به وظایف ارزشی خود به خوبی عمل کند، خوشبختانه تمامی مجموعه از انس بسیار خوبی با مفاهیم قرآن برخودارند و گواه آن شهادت سبزپوشان نیروی انتظامی در اقصی‌نقاط کشورمان برای پاسداری از آرمان‌های اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام
captcha