مسابقات سراسری قرآن نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی است
کد خبر: 3848543
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

مسابقات سراسری قرآن نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک شرکت‌کننده رشته قرائت چهل‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، گفت: در دوره‌های قبلی برای مسابقات یک دوره آموزشی برگزار می‌کردند که بسیار خوب بود، ولی امسال هیچ دوره آموزشی برگزار نشد که از نقاط ضعف برگزاری این دوره است.

قبل از برگزاری مسابقات مرحله کشوری یک دوره آموزشی برگزار شودصغری‌سادات هاشمی، شرکت‌کننده رشته قرائت چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مسابقات سطح خوبی دارد و متسابقین برای شرکت در این مرحله تلاش زیادی کرده‌اند. من چهارمین دوره است که در مسابقات سراسری اوقاف شرکت می‌کنم و در سه دوره توانستم به مرحله کشوری راه پیدا کنم.

وی با اشاره به نقاط قوت و ضعف مسابقات ادامه داد: زمان برگزاری مسابقات با ایام مدارس بچه‌ها همزمان شده و به همین خاطر زمان خوبی نیست و بهتر بود که در تابستان برگزار می‌شد. علاوه بر این در دوره‌های قبلی برای این مسابقات یک دوره آموزشی برگزار می‌کردند که بسیار خوب بود، ولی امسال هیچ دوره آموزشی برگزار نشد که از نقاط ضعف برگزاری این دوره است.

این شرکت‌کننده افزود: بهتر بود برای متسابقینی که به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند یک مرحله آموزشی در سطح بالا برگزار شود، زیرا مثلاً کسی که از تهران آمده با کسی که از استانی مانند هرمزگان آمده با هم مقایسه می‌شوند و کسانی که در تهران هستند امکانات بیشتری دارند و بهتر می‌توانند در مسابقات شرکت کنند. بهتر بود این دوره‌ها در استان خودمان برگزار می‌شد و در طول سال هم می‌توانستیم در آن شرکت کنیم.

هاشمی بیان کرد: من چندین بار در مسابقات قرآن اوقاف شرکت کرده‌ام و در سطح استان رتبه اول، در مسابقات نیروهای مسلح رتبه پنجم کشوری و سوم دانش‌آموزی را کسب کردم.

وی در خصوص روند برگزاری مسابقات و پذیرایی از متسابقان گفت: رسیدگی به شرکت کنندگان بسیار خوب بود و من از این بابت بسیار متشکرم. زمانی که ما به اصفهان وارد شدیم مسئولین مسابقات چندین مرتبه تماس گرفتند و ما را به خوبی راهنمایی کردند. فقط ای کاش دوره‌های آموزشی هم برگزار می‌شد.

هاشمی افزود: زندگی در کنار قرآن بسیار لذت بخش است و هرچه که در زندگی دارم از برکت قرآن است. انس با قرآن باعث می‌شود که عمل به قرآن نیز برای انسان راحت‌تر شود. قرآن باعث خیر و برکت است و به انسان کمک می‌کند در همه زمینه‌ها موفق شود.

انتهای پیام
captcha