راه‌اندازی سرویس‌های پست الکترونیکی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3848535
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

راه‌اندازی سرویس‌های پست الکترونیکی در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل پست خراسان‌جنوبی گفت: سرویس‌های "ارسال محصولات بومی و استراتژیک استان به سایر نقاط کشور"، "ارسال بیمه نامه‌های صندوق بیمه کشاورزی" و "درخواست غیرضروری پلاک درب خانه" طی شش ماهه دوم امسال در استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی سرویس‌های پست الکترونیکی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی الهامی، مدیرکل پست خراسان‌جنوبی، امروز 16 مهرماه، در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته، پست ابزار قدرتمندی است که در اختیار دولت و مردم است.

وی با بیان اینکه توجه به پست باعث جلوگیری از ترددهای غیرضرور می‌شود، افزود: فناوری‌های اطلاعات بر روی پست تاثیرگذار بوده و باعث شده خدمات از حالت فیزیکی بیرون آید.

مدیرکل پست خراسان‌جنوبی بیان کرد: اداره کل پست خراسان جنوبی با تکیه بر خلاقیت و تلاش کارکنان نسبت به دیگر استان‌ها همواره پیش رو اسبوده چراکه سرویس‌های متناسب با نیاز مشتریان را طراحی می‌کند.

الهامی ادامه داد: سرویس "خدمت قبول از مقر فرستنده" از یک سال گذشته طراحی شده است که با اجرایی شدن آن نیاز نیست مردم به پست‌ مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه از ساعت ۸ تا ۲۰ هر روز می‌توانند از طریق شماره ۱۴۰ درخواست خود را ثبت کنند، تصریح کرد: سامانه "درخواست غیرضروری مدارک تحصیلی" نیز با رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه بیرجند طراحی شده که تاکنون 1500 سرویس به دانشگاه بیرجند ارائه شده و قرار است این اتفاق در مورد دانشگاه علوم پزشکی نیز بیفتد.

مدیرکل پست خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پست خراسان جنوبی در سال جاری رتبه نخست را از نظر رشد درآمد و ترافیک در سطح شبکه پستی کشور کسب کرد.

الهامی بیان کرد: سرویس‌های "ارسال محصولات بومی و استراتژیک استان به سایر نقاط کشور"، "ارسال بیمه نامه‌های صندوق بیمه کشاورزی" و "درخواست غیرضروری پلاک درب خانه" طی شش ماهه دوم امسال در استان راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه پست استان در حوزه ترافیک مرسولات ۲.۵ درصد رشد داشته است، افزود: مرسولات وارده به استان نیز امسال با یک میلیون و ۹۸۶ هزار مرسوله، ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

الهامی ادامه داد: ترافیک مرسولات صادره نیز در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۱ هزار فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۶۱ هزار مرسوله بود، ۷.۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال، ترافیک خرید اینترنتی مرسولات وارده به استان ۲۲ هزار و ۷۷۵ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۸۶ فقره بود، 6.1 درصد رشد داشت.

مدیرکل پست خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی شش ماهه نخست امسال 3341مرسوله صادره وجود داشته که نسبت به سال گذشته ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

الهامی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۲۴ هزار و ۸۱۸ مرسوله گذرنامه در استان صادر شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۰۰ مرسوله طی ۴۵ روز گذشته صادر شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس "لاستیک به صورت اینترنتی" از ابتدای سال جاری، یادآور شد: طی قراردادی که با شرکت کویرتایر منعقد شد، بخشی از محصولات آن به صورت اینترنتی به سراسر کشور ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha