امر به معروف و نهی از منکر برای پیشگیری از جرایم تقویت شود
کد خبر: 3848522
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

امر به معروف و نهی از منکر برای پیشگیری از جرایم تقویت شود

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: همگانی کردن نهاد امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار مقابله در جرایم و از ضرورت‌های حوزه پیشگیری است.

امر به معروف و نهی از منکر برای پیشگیری از جرایم تقویت شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، 16 مهرماه در نشست مشترک قضایی و انتظامی استان زنجان اظهار کرد: نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت در کشور گام‌های موثری برداشته و زحمات بسیاری متحمل شده است.
 
وی بر ضرورت انطباق اقدامات انجام شده با نیازهای روز تاکید کرد و گفت: اقدامات نیروی انتظامی باید موثر با جرم ارتکابی باشد و از آنجایی که مفاسد اجتماعی به شکل مدرن تغییر شکل یافته، در این زمینه برخورد نیروی انتظامی هم تغییر کرده است.
 
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بر ضرورت به روز شدن تجهیزات دادگستری و نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: اهداف این دو دستگاه در راستای یکدیگر است، از اینرو هم‌افزایی و تعامل بیشتر نیروی انتظامی و دادگستری می‌تواند ناامنی و بی نظمی در جامعه را به حداقل برساند.
 
وی با اشاره به اینکه امسال میزان جرایم سیر نزولی داشته و از 3 درصد تا 30 درصد متغیر بوده است، ادامه داد: این موضوع نوید جریان تازه در حوزه پیشگیری از جرایم را نشان می‌دهد.
 
صادقی نیارکی با یادآوری اینکه نیروی انتظامی در صف مبارزه با جرایم است، گفت: همگانی کردن نهاد امر به معروف و نهی از منکر بهترین راهکار مقابله در این حوزه است. برخورد با مجرمان به صورت سازمان‌یافته و مدرن ضروری است و دفاع باید متناسب با حمله باشد.
 
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی می‌تواند به عنوان پرچمداردر این حوزه نقش اساسی ایفا کند، گفت: در اربعین امسال 200  پلیس از استان زنجان برای تامین امنیت زائران در مرزها مستقر می‌شوند.
 
سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در راستای اجرای قوانین، اصل پیشگیری مورد توجه این دستگاه انتظامی است، اظهار کرد: هم‌افزایی و تعامل ضابط دستگاه قضایی و انتظامی، قدرت نظام را بالا می‌برد و بالطبع این موضوع در اصل پیشگیری از جرایم نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
 
وی به حضور رئیس دستگاه قضا در زنجان اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله رئیسی در راستای منویات مقام معظم رهبری، پرچم مبارزه با فساد را بالا برده و در کالبد قوه قضائیه، جان تازه‌ای دمید. البته نباید از این نکته غافل شد که بنا بر مطالبه عمومی، پرچم مبارزه با فساد بالا رفته و پلیس امنیت اقتصادی شکل گرفته است.
 
وی همچنین رفع مزاحمت‌های خیابانی، پیشگیری از اعتیاد به‌ویژه اعتیاد خانم‌ها در سطح استان که پنجمین رتبه کشور را به خود اختصاص داده است و نیز مسئله عفاف و حجاب را به ترتیب جزو بیشترین مطالبات مردمی در راستای پیشگیری و مبارزه با مفاسد اجتماعی در افکارسنجی این دستگاه انتظامی عنوان کرد.
انتهای پیام
captcha