برگزاری 85 شب خاطره در مراکز استانی حوزه هنری
کد خبر: 3848504
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
مصلحی خبر داد؛

برگزاری 85 شب خاطره در مراکز استانی حوزه هنری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: در شش‌‌ماهه نخست سال‌ جاری 85 شب خاطره در مراکز استانی برگزار شده که از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

در شش‌ ماهه نخست سال‌جاری 85 شب خاطره در مراکز استانی برگزار شده که از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.به گزارش ایکنا از یزد، مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری صبح امروز در نهمین نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی به میزبانی یزد اظهار کرد: امروز دفاتر ادبیات پایداری در استان‌ها به لحاظ کمی و کیفی در جایگاه خوبی قرار دارند و باید با همت و تلاش بیشتر به کار خود ادامه دهند.

مصلحی با بیان اینکه حدود 70 درصد کتاب‌هایی که تقریظ دارند مربوط به حوزه هنری است و این نهاد در این عرصه پیشرو بوده افزود: درصد بالایی از این تقریظ‌ها نیز مربوط به مراکز استانی است که اتفاقی بسیار خوب و نشانگر فعالیت و تلاش استان‌ها در این عرصه است.

وی با اشاره به برگزاری شب خاطره «جنود حق» در حاشیه این نشست در یزد بیان کرد: برگزاری شب‌های خاطره در استان‌ها نسبت به سال‌های گذشته رشد و ارتقاء قابل ملاحظه‌ای در زمینه بهره‌گیری از سایر هنرها بویژه هنرهای تصویری و کارهای ترکیبی داشته است. این حرکت مؤثر که به همت مسئولان ادبیات پایداری اتفاق می‌افتد، نویدبخش آینده‌ای روشن و امیدوارکننده در حوزه ادبیات پایداری و شب‌های خاطره در استان‌ها است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری تصریح کرد: در شش‌ ماهه نخست سال‌جاری 85 شب خاطره در مراکز استانی برگزار شده که از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

مصلحی با بیان اینکه حوزه هنری به ادبیات پایداری، تاریخ شفاهی و شب خاطره توجه ویژه دارد، این موارد را مزیت‌های رقابتی برتر این نهاد دانست.

وی ادامه داد: دفاتر ادبیات پایداری باید مخزن تولید پیام برای سایر واحدها و رشته‌های هنری باشند و مسئولان دفاتر نیز نقش مؤثری در این زمینه دارند.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی مسئولان دفاتر پایداری بر گسترش و ارتقای آن تأکید کرد و افزود: دفاتر ادبیات پایداری می‌توانند موتور محرک و پیش‌‌برنده بخش‌های دیگر باشد.

داود ضامنی، معاون فرهنگی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری نیز در این نشست با بیان اینکه استان‌های همجوار با سوژه‌های مشترک می‌توانند شب‌‌های خاطره را به صورت منطقه‌ای برگزار کنند، بر هم‌افزایی، تبادل تجربه‌ها و تعامل هرچه بیشتر بین مسئولان ادبیات پایداری تأکید کرد.

ضامنی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی در استان‌ها افزود: اداره کل امور استان‌ها با اعزام اساتید و کارشناسان از کارگاه‌های آموزشی و تولیدمحور در مراکز حمایت می‌کند.

وی همچنین بر تولید آثار باکیفیت در حوزه ادبیات پایداری و ثبت برنامه‌ها در سامانه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha