اساس كار حوزه‌های علمیه بر پایه مساجد است
کد خبر: 3848489
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
آیت‌الله دستغیب:

اساس كار حوزه‌های علمیه بر پایه مساجد است

گروه اجتماعی ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری جایگاه مساجد در اسلام گفت: اساس كار حوزه‌های علمیه بر پایه مساجد است و باید به این مسئله توجه كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 16 مهرماه در اولین جلسه شورای سیاستگذاری امور مساجد این استان گفت: دو مسئله لازم است در مساجد استان فارس و شهر شیراز دیده شود، اول در مورد فرهنگ حوزه‌های علمیه و اینکه اساس کار بر پایه مساجد است و همه‌چیز از مساجد است و دوم مسائل مالی و مادی است که نوعاً مشکل است و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی شود و این کار سامان یابد.
وی افزود: در تمام شئون متصدیان نظام جمهوری اسلامی نصب و عزل داریم در مورد ائمه جماعات نیز باید یک مرجع مشخص و دقیق وجود داشته شد که دارای ابزار قدرت نیز باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز در این جلسه با بیان اینكه در مورد امور مساجد باید جانب احتیاط و منطق را حتما لحاظ کرد، گفت: باید همواره افراد وزین و معقول برای ائمه جماعات مساجد انتخاب شوند همان‌طور که آیت‌الله محلاتی چنین می‌کردند.
وی بیان كرد: باید به مساجدی که فاقد امام جماعت است حتما رسیدگی شود، همچنین مساجدی که دارای امام جماعت هستند باید نظارت شوند تا مساجد بتوانتد نقش محوری خود را بازیابند.

انتهای پیام
captcha