ثبت نام ۴۱ هزار زائر از آذربایجان‌غربی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3848453
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

ثبت نام ۴۱ هزار زائر از آذربایجان‌غربی در پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۱ هزار نفر در پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده که ۷۵ درصد از ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای مسافر استان برای جابجایی زائران اربعین‌حسینی(ع) اختصاص یافته است.

ثبت نام ۴۱ هزار نفر در پیاده‌روی اربعین

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، در پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل راههای استان آذربایجان‌غربی به دبیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان که امروز صبح، 16 مهر، در سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، ضمن اعلام ثبت نام بالغ بر ۴۱ هزار نفر در پیاده‌روی اربعین در استان اظهار کرد: از این مقدار افزون بر ۱۴ هزار نفر از ارومیه ثبت‌نام کرده‌اند و ۷۵ درصد از ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای مسافر استان برای جابجایی زائران اربعین حسینی(ع) اختصاص یافته است.

وی  گفت: بازرسین و کارشناسان فنی به صورت جدی و مرتب بر ایمنی این وسایل نقلیه نظارت مستمر دارند و گزارش تخلفات جهت رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع داده می‌شود.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل راهها استان آذربایجان غربی با بیان اینکه گشت‌های راهداری بصورت شبانه‌روزی جهت نظارت بر ایمنی محورهای استان و تردد ایمن زائرین اربعین حضور دارند، تصریح کرد: در این راستا تمامی مراکز معاینه فنی نیز با افزایش ساعات کاری خود در آماده‌باش کامل هستند.

شکری افزود: همچنین اکیپ‌های راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی جهت نظارت بر اجرای بهینه تردد و برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین به پایانه مرزی مهران اعزام شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی نیز جهت رفاه زائران بویژه زائرین کشورهای خارجی که از طریق پایانه مرزی بازرگان وارد کشورمان می‌شوند از اولویت خاصی برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برخوردار است، گفت: کارشناسان و بازرسین این اداره کل با جدیت تمام بر آمادگی کامل این مراکز نظارت داشته و در تلاشیم که هیچ مشکلی برای زائران پیش نیاید.

شکری ادامه داد: برگشت زائران بصورت پس کرانه‌ای خواهد بود به این صورت که زائرین استان ابتدا از پایانه مرزی مهران به شهرستان کرمانشاه منتقل و از آنجا به شهرهای مقتصد خود انتقال می‌یابند.

وی در پایان سخنان خود به زائرین اربعین توصیه نمود: جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل (با توجه به بالا بودن هزینه حمل و نقل کشور عراق نسبت به ایران) از همان پایانه مرزی که از کشور خارج شده‌اند به داخل کشور بازگردند.

انتهای پیام
captcha