رضایت اولیای دم مهابادی پس از ۱۸ سال
کد خبر: 3848433
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

رضایت اولیای دم مهابادی پس از ۱۸ سال

گروه اجتماعی ــ خانواده مهابادی پس از هیجده سال، از خون‌بهای فرزندشان گذشتند و مصالحه کردند.

اولیای دم مهابادی به قاتل فرزندشان را درهفته ناجا بخشیدند

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، خانواده مقتول مهابادی که نزدیک به 20 سال پیش فرزند خود را در یک حادثه غیرعمد از دست داده بودند، بدون هیچ‌چشم داشتی گذشت کردند.

بهروز میرعلی‌زاده، رئیس دادسرای نظامی شهرستان مهاباد در تصریح این خبر، اظهار کرد: این حادثه در سال 1380 در یک پادگان نظامی روی داده و در آن بر اثر سهل‌انگاری و به هنگام تمیز کردن اسلحه تیری بصورت غیرعمد از اسلحه شلیک و به فردی سرباز به نام خالق پهنایی اصابت می‌کند و سبب قتل وی می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری دادگاه، قاتل که فردی سرباز به نام عباس‌زاده و اهل تبریز بود به 18 ماه حبس و پرداخت دیه محکوم و بدلیل ناتوانی در پرداخت دیه تقاضای اعسار وی پذیرفته می‌‎شود.

میرعلی‌زاده بیان کرد: پس از گذشت نزدیک به 20 سال خانواده مقتول خالق پهنایی در نشستی با حضور مسئولان و معتمدین بدون هیچ چشم‌داشتی از حق خود گذشتند و به قاتل فرزندشان رضایت دادند.

در ادامه ماموستا عبدالسلام‌امامی، امام‌جمعه مهاباد ضمن قدردانی از کسانیکه برای این صلح و سازش تلاش کردند، گفت: گذشت خانواده پهنایی از حق مسلم خود نشان از عطوفت و جوانمردی است و باید به الگویی برای سایر پرونده ‌های دیگر تبدیل شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: در آیات‌الهی نیز تأکید ویژه‌ای بر صلح و سازش در جامعه شده و اقداماتی از این دست می‌تواند تأثیر بزرگی بر ارتقای صلح در جامعه داشته باشد.

ایرج شجاعی، فرماندارشهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: صلح و سازش این پرونده امیدها را برای به سرانجام رسیدن چند پرونده دیگر زنده کرد.

وی ضمن قدردانی از بردباری و عزم بزرگ خانواده پهنایی افزود: خانواده اولیای‌دم با بخشش دیه فرزند خود درس عزت و مردانگی را به همه آموختند.

در ادامه خانواده قاتل، مسئولان و معتمدین از اولیای دم دلجویی کردند.

انتهای پیام
captcha