حفظ قرآن موجبات بخشودگی انسان را فراهم می‌کند
کد خبر: 3848341
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

حفظ قرآن موجبات بخشودگی انسان را فراهم می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: حفظ قرآن کریم علاوه بر آثار و برکاتی که دارد موجبات بخشودگی انسان را فراهم می‌کند.

حفظ قرآن موجبات بخشودگی انسان را فراهم می‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سعید وحیدی مهر، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز، 17 مهرماه در جلسه آموزش حفظ قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، گفت: حفظ کلام الله مجید علاوه بر آثار و برکاتی که دارد موجبات بخشودگی انسان را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: گاهی اوقات حفظ کلام‌الله به شکل تکاثری است، یعنی انباشتن صِرف مجموعه آیات و سوره‌ها در حافظه و گاهی کوثری و این نوع حفظی است که از جهات مختلف خیر کثیر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز افزود: نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند، کسی که قرآن را از حفظ بخواند و گمان کند خدای تعالی او را نمی‌آمرزد در شمار کسانی بوده که آیات الهی را به تمسخر گرفته است؛‌ بنابراین حفظ کلام‌الله مجید علاوه بر آثار و برکاتی که دارد، موجبات بخشودگی انسان را فراهم می‌کند.

کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با هدف تشویق و ترغیب دانشگاهیان برای انس با قرآن کریم در کنار ارائه آموزش‌های قرائت و تفسیر قرآن کریم از ابتدای سال تحصیلی جدید، اقدام به برگزاری دوره آموزش حفظ قرآن کریم کرده است.

انتهای پیام
captcha