تلاش مستکبران برای ایجاد جنگ در بین مسلمانان جنوب غرب آسیا/ نقش حاج حسین همدانی در جبهه‌های مقاومت تبیین شود
کد خبر: 3848241
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

تلاش مستکبران برای ایجاد جنگ در بین مسلمانان جنوب غرب آسیا/ نقش حاج حسین همدانی در جبهه‌های مقاومت تبیین شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس سازمان بسیج مستضعفان اظهار کرد: ملت ایران هرگز دنبال جنگ نبوده و نیست، اما مستکبران تلاش می‌کنند بین مسلمانان در جنوب غرب آسیا جنگ ایجاد شود.

تلاش مستکبران برای ایجاد جنگ در بین مسلمانان جنوب غرب آسیا/ نقش حاج حسین همدانی در جبهه‌های مقاومت تبیین شودبه گزارش ایکنا از همدان سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان شامگاه 15 مهرماه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار همدانی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یک حادثه بزرگ در تاریخ بشریت محسوب می‌شود، اظهار کرد: ملت ایران توانسته بر طاغوت غلبه کند درحالی‌که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی دستگاه‌های استکبار اعلام کرده بود شاه پایدار است و احتمال سقوط وجود ندارد، اما زمانی متوجه شکست خود شدند که نمی‌توانستند اقدامی انجام دهند.
وی ادامه داد: آمریکا‌ بعد از پیروزی انقلاب بیکار نماند و دست به دو اقدام زد تا از تثبیت و ادامه انقلاب جلوگیری کند.
سردار سلیمانی افزود: آمریکا با اعزام ژنرال هایزر به‌عنوان یک نظامی از یک‌سو و ایجاد دیپلماسی توسط ویلیام سالیوان (آخرین سفیر آمریکا در ایران) در سفارت آمریکا اقدامات خود را آغاز کرد اما موفق نشد؛ آن‌ها درنهایت از ایران فرار کردند و سفارتخانه که به لانه جاسوسی تبدیل‌شده بود نیز به تصرف درآمد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب دستاوردهای بسیاری به دنبال داشته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهان را برهم زد، در شرایطی که آمریکا و شوروی پس از جنگ جهانی دوم با تعریف حق وتو، هندسه قدرت جدیدی را ایجاد کرده بودند.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)‌ با انقلاب و همراهی شهدا تغییر جدی در هندسه قدرتی جهان ایجاد کرد و ایران اسلامی با تکیه‌بر اقدامات مسالمت‌آمیز و برگرفته از راه عاشورا و حماسه کربلا در جهان راهی جدید گشود.
سلیمانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نشان داد با تکیه‌بر قرآن و ادامه راه عاشورا می‌توان اتفاقات بزرگی را محقق کرد، تصریح کرد: با انقلاب مفهوم جدیدی از قدرت در دنیا شناخته‌شده است، قدرتی که تکنولوژی‌های هسته‌ای و موشکی پیچیده نمی‌تواند با آن مقابله کند.

شکست بیشتر دشمنان در 40 سال دوم انقلاب
وی گفت: با پیروزی انقلاب، دشمنان فشارها و توطئه‌های داخلی و خارجی را آغاز کردند و وقتی راه به‌جایی نبردند جنگ تحمیلی را راه انداختند و وقتی ملت ایران دنبال سازندگی بود و هرگز دنبال جنگ و خونریزی نبود، جنگ را علیه ما تحمیل کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان بابیان اینکه همیشه در کنار ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی و سپاه، نیروهای مردمی نیز حاضرشده‌اند، خاطرنشان کرد: دنیای استکباری که گمان می‌کرد به‌زودی انقلاب را شکست می‌دهد، روزبه‌روز متوجه شد که دچار اشتباه بزرگی شده است.
وی با اشاره به اینکه دنیا متوجه شد جمهوری اسلامی یک حکومت مستحکم، نوپا و مترقی است، گفت: توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب هرروز پیچیده‌تر و گسترده‌تر شد اما راه به‌جایی نبرد.
سلیمانی افزود: در طول 40 سال گذشته شاهد شکست‌های پی‌درپی استکبار در مقابل ملت ایران هستیم همچنین مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند همان‌طور که در 40 سال گذشته استکبار جهانی نتوانسته در مقابل ملت ایران موفقیتی را کسب کند، در 40 سال آینده نیز این دشمن زبون نمی‌تواند کوچک‌ترین موفقیت را در مقابل انقلاب اسلامی کسب کند.
وی با اشاره به اینکه مستکبران نه‌تنها نمی‌توانند پیروزی کسب کنند بلکه شکست‌های بیشتری در 40 ساله دوم خواهند خورد، افزود: اعترافاتی که مؤسسات مطالعاتی اروپا و امریکا اعلام می‌کنند همگی مبتنی بر این است که سیاست دنیای سلطه در مقابل ایران اسلامی شکست‌خورده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان بابیان اینکه این پیروزی‌ها مرهون خون شهدا در انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و محورهای مقاومت است تصریح کرد: امروز ملت ایران در حوزه مقاومت به یک الگو تبدیل‌شده است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مواجهه باسیاست خبیثانه آمریکا راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال را تبیین فرمودند ادامه داد: ملت ایران در دو سال گذشته بر اساس این سیاست پیش رفت و باوجود همه مشکلات ایستادگی کرد و درصحنه حاضر شد.
سلیمانی با اشاره به اینکه ملت ایران با در پیش گرفتن این سیاست پیروزی‌های بسیاری به دست آورده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق مدیون شهدایی چون حاج حسین همدانی و تبعیت بی‌چون‌وچرا از مقام معظم رهبری است.

ایران اسلامی؛ الگویی برای ملت‌های آزادیخواه
وی بابیان اینکه ملت ایران به ملت‌های آزادیخواه راهی نشان داده که نتیجه‌ای جز رهایی از استکبار ندارند، گفت: آثار این اتفاق نیز به‌خوبی نمایان است و در منطقه می‌بینیم ناتویی که تصمیم گرفته بود به سوریه حمله کند اما زمانیکه دید ملت سوریه از مردم ایران الگو گرفته و شهید همدانی آن را گسترش داده است، عقب‌نشینی کردند.
سلیمانی بابیان اینکه امروز ملت یمن پیروزی بزرگی کسب کرده است، افزود: ملت ایران دنبال جنگ نبوده و هرگز این اتفاق را دنبال نمی‌کند، اما مستکبران تلاش می‌کنند بین مسلمانان در جنوب غرب آسیا جنگ رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه طی 500 سال گذشته این اروپایی‌ها بودند که علیه مسلمانان دست به تجاوز و خونریزی زدند، تصریح کرد: در چند سال گذشته نیز قتل‌عام چندمیلیونی دریکی از کشورهای آفریقا توسط فرانسه رخ‌داده که دستگاه قوی رسانه اجازه انتشار آن را نداده است.
وی بابیان اینکه آمریکا بیشترین جنگ و درگیری را داشته است، ادامه داد: شهدای ما با خون خود راهی به دنیا نشان دادند که ذلت و خواری نصیب ملت نشود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه امروز ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا و استکبار می‌ایستد، خاطرنشان کرد: اگر الگوی ایران اسلامی در مقابل ملت‌های مسلمان به‌خوبی تبیین شود جایی برای جولان سلطه اروپا و امریکا بین کشورها باقی نخواهد ماند.
وی بابیان اینکه استکبار درگذشته منابع کشورهای مسلمانان را به غارت می‌بردند و آن‌ها را خوار می‌کردند و می‌خواهند این روند ادامه داشته باشد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پایان راه تسلط استکبار برجهان اسلام و آغازی بر راه ظهور حجت خداست.
سلیمانی با اشاره به اینکه از نقش حاج حسین همدانی در جبهه‌های مقاومت کم‌سخن گفتیم، اظهار کرد: شهید همدانی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، نبرد با نیروهای تجزیه‌طلب، دفاع مقدس، تشکیل سپاه انصارالحسین(ع)‌همدان و جبهه مقاومت نقش مؤثری داشته است و باید برای جوانان به‌خوبی تبیین شود.

انتهای پیام
captcha