تورم و گرانی حوزه کتاب را تحت شعاع قرار داده است
کد خبر: 3848232
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

تورم و گرانی حوزه کتاب را تحت شعاع قرار داده است

گروه فرهنگی- معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: متأسفانه تورم و گرانی موجود در بازار حوزه کتاب و نشر را تحت شعاع خود قرار داده و بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه‌مند به خرید هستند اما قدرت و توان خرید را ندارند و سطح خرید پایین بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در این دوره متنوع و جامع بوده و در حوزه‌های مختلف اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره کتاب‌های مفید و ارزنده‌ای ارائه داده است.
وی با اشاره به اینکه غرفه‌های این نمایشگاه از تنوع برخوردار بودند و برای سنین مختلف‌ به‌ویژه جوانان و نوجوانان کتاب‌های مختلفی ارائه شد، افزود: کردستان دارای مردمانی دوستدار علم و دانایی است و همیشه از نمایشگاه کتاب استقبال کرده‌اند و با بازدیدی که از نمایشگاه داشتم شاهد استقبال سنین مختلف از نمایشگاه بودم.
حجت‌الاسلام سادات عنوان کرد: استان کردستان استانی فرهنگی بوده و باسابقه و پیشینه‌ای که از دانشمندان، مدرسان و معلمان قرآن والامقامی که در طول تاریخ داشته است غیرازاین هم توقعی از مردم نمی‌رفت.
وی افزود: متأسفانه تورم و گرانی موجود در بازار حوزه کتاب و نشر را تحت شعاع خود قرار داده و بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه‌مند به خرید هستند اما قدرت و توان خرید را ندارند و سطح خرید پایین بوده است.
حجت‌الاسلام سادات تأکید کرد:‌ درمجموع نمایشگاه پرباری محسوب می‌شود و برای مردم کردستان یک فرصت به شمار می‌رود.
وی بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در اوایل مهرماه، به دلیل اینکه مردم درگیر خرید مایحتاج مدرسه برای فرزندان خود هستند، توان خرید آن‌ها را کمتر می‌کند، یادآور شد: بنابراین پیشنهاد می‌کنم این نمایشگاه پیش از آغاز فصل مدرسه برپا شود.
معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: این نیاز دیده می‌شود که دولت با ارائه یارانه و بن، دانش‌آموزان و دانشجویان را به حوزه نشر و مطالعه ترغیب کند.

انتهای پیام
captcha