چرا فعالیت‌های قرآنی ناجا رسانه‌ای نمی‌شود
کد خبر: 3848213
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

چرا فعالیت‌های قرآنی ناجا رسانه‌ای نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جانشین فرماندهی ناجا در پاسخ به این سؤال که چرا فعالیت‌های قرآنی نیروی انتظامی با وجود گسترده‌ بودن رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: کسی از ما سؤالی در این رابطه نمی‌پرسد. در طول چهار سالی که مصاحبه می‌کنم این اولین‌ باری است که خبرنگاری از حوزه فعالیت‌های قرآنی ناجا سؤال می‌کند.

سردار سرتیپ ایوب سلیمانی، جانشین فرماندهی ناجا، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: نیروی انتظامی علاوه بر فعالیت بسیار خوب در حوزه کشف جرائم و مبارزه با قاچاق در رشته‌های مختلف در حوزه دین و معارف دینی نیز خوش درخشیده است و ورود به حوزه جرائم باعث نشده از توجه به این بخش غفلت شود.

وی بیان کرد: لازمه نیروی انتظامی خوب و سالم داشتن نیروهای متدین، متخصص و متعهد است، قرآن بزرگترین عاملی است که می‌تواند باعث نگهداری انسان‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی و محیطی باشد.

نیروی انتظامی در معرض آسیب بیشتری قرار دارد

سردار سلیمانی افزود: نیروی انتظامی بسیار آسیب‌زاست با توجه به اینکه این مجموعه با جلوه‌ها و وجوه بد و ناهنجاری‌های جامعه در ابعاد مختلف سر و کار دارد؛ لذا در معرض آسیب بیشتری هم قرار دارد. اگر افراد ظرفیت لازم را نداشته باشند و در برابر انواع آسیب‌هایی که با آن سر و کار دارند واکسینه نشده باشند حتماً دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

این مقام مسئول فعالان عرصه امنیت نیروی انتظامی را نیروهای خدوم، صادق و زحمت‌کش معرفی کرد و گفت: برای جلوگیری از خطرات احتمالی تربیت افراد در تراز دین، تقویت ایمان و معنویت و توجه به معیشت زندگی و آموزه‌های دینی کارکنان جزو اولویت همیشگی ناجا بوده است.

وی از تأسیس قرارگاه جهادی صیانت از کارکنان در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: در این قرارگاه برنامه‌ها در قالب دو مؤلفه ایجابی(تربیتی) و سلبی تعریف می‌شوند، بخش‌های سلبی وظیفه بررسی و نظارت بر عملکرد مجموعه نیروی انتظامی را برعهده دارند که در صورت لزوم افراد خطاکار را هدایت می‌کنند، برخورد جدی با خاطیان و حذف آنان از مجموعه در صورت عدم بازگشت از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

سلیمانی اضافه کرد: در حوزه معارف دینی مهمترین اقدام ایجابی فعالیت‌های قرآنی است، چون اعتقاد داریم حرکت در این مسیر زودبازده و عمق بیشتری دارد زیرا افرادی که با قرآن سر و کار دارند از آسیب‌ها در امان است.

پیشتازی ناجا در فعالیت‌های قرآنی

وی پرداختن به مباحث قرآنی را از ضروریات سازمانی دانست و تشریح کرد: در یک دهه گذشته نیروی انتظامی بین دیگر نیروهای مسلح در فعالیت‌های قرآنی رشته‌های مختلف پیشتاز بوده و بسیار خوب عمل کرده است، فعالیت‌های کارکنان و خانواده‌های آنان و سربازان را در بر می‌گیرد.

سردار سلیمانی اظهار کرد: مسابقات قرآن به صورت گسترده برگزار می‌شود و رتبه‌های خوبی توسط متسابقان این مجموعه به دست آمده است، آموزش‌ها در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر، تجوید، صوت و لحن انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا فعالیت‌های قرآنی نیروی انتظامی با وجود گسترده‌بودن رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: قبول دارم که ما به این امر با وجود اینکه بسیار خوب هم عمل می‌شود نمی‌پردازیم و دلیل اصلی آن این است که کسی از ما سؤالی در این رابطه نمی‌پرسد، در طول این چهار سالی که مصاحبه می‌کنم این اولین باری است که خبرنگاری از حوزه فعالیت‌های قرآنی ناجا سؤال دارد و خبرنگاران و اصحاب رسانه بیشتر به دنبال سؤالات مربوط به قاچاق، مواد مخدر و کشفیات در حوزه‌های مربوطه هستند.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود حافظان و قاریان خوب و توانمند در نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و افزود: بیش از 200 هزار نفر در فعالیت‌های قرآنی ناجا در رشته‌های مختلف فعالیت دارند که آمار سال گذشته حافظان از دو جزء تا کل بیش از 50 هزار نفر است.

انتهای پیام
captcha