احساس امنيت و انضباط اجتماعی لازمه توسعه پایدار است
کد خبر: 3848200
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

احساس امنيت و انضباط اجتماعی لازمه توسعه پایدار است

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه تأمین امنيت، نخستین گام در جهت رشد اقتصادی و توسعه پایدار منطقه آزاد ماکو است، افزود: نیروی انتظامی در برقراری و حفظ نظم و امنیت در جامعه، نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای ايفا می‌کند.

احساس امنيت و انضباط اجتماعی لازمه توسعه پایدار است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، دیروز، 15 مهرماه،  در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان ماکو بمناسبت تبریک این هفته، اظهار کرد: هرگونه توسعه فعالیت های اقتصادی اجتماعی فرهنگی در منطقه، علاوه بر وجود زیرساخت های نهادی و فيزيكی، سرمايه انسانی و مادی به امنيت نیز نیاز دارد و قطعا اين مقاصد امن است كه مقصد گردشگران و سرمايه گذاران مي باشد.

وی جانبرکفان نیروی انتظامی را سربازانی قانع و بی توقع یاد کرد و افزود: نقش شما سبزپوشان غیور در توسعه منطقه آزاد ماکو با تامین امنیت اجتماعی و برقراری نظم در جامعه برکسی پوشیده نیست و مردم قدرشناس این فداکاری های شما هستند .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ بیکاری را معضل اصلی مردم منطقه دانست و گفت:‌ ايجاد اشتغال و بالا بردن سطح معيشت و توسعه اقتصادی عدالت پايه رابطه مستقيمي با امنيت اجتماعي و کاهش جرم دارد و بیکاری از عوامل مهم وقوع جرایم و بزهکاری های اجتماعی است.

عبدالرحيمی با اشاره به اينكه منطقه آزاد را بايد به الگوي موفق حكمراني کوچک تبديل كنيم افزود: در اين فرايند پليس منطقه آزاد نيز بايد به پليس نمونه و الگو تبديل شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه سخت افزاری و نرم افزاری و رفتاری همكاران پلیس در هر جامعه معرف نظام مدیریتی و اقتدار آن جامعه و پشتوانه مردم محسوب می شود بر نقش تصویر ساز پلیس در مبادی ورودی و خروجی کشور بویژه منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

 عبدالرحیمی از تردد روزانه هزار تا ۱۲۰۰ دستگاه کامیون و هزاران دستگاه خودرو سواری در روز از مسیرهای منطقه آزاد ماکو به و از خارج از کشور خبر داد و افزود: تامین امنیت و نظم در این فضا کار نیروهای انتظامی را در بخش های مختلف حساس تر می کند و خوشبختانه مستمرا بهبود در این فرایند را شاهد هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو درپایان ضمن قدردانی از تلاشهای نیروهای نظامی و انتظامی منطقه اظهار امیدواری کرد با کارکرد مناسب همه دستگاهها شاهد ارتقای سرمایه اجتماعی و انسجام مردمی برای توسعه همه جانبه منطقه آزاد ماکو و ارتقای سطح زندگی مردم باشیم.

انتهای پیام
captcha