دانش آموزان، مهارت «نه» گفتن را بیاموزند
کد خبر: 3848152
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

دانش آموزان، مهارت «نه» گفتن را بیاموزند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی نیروی انتظامی فارس از دانش‌آموزان خواست تا در مقابل خواسته‌های نا متعارف دیگران کلمه «نه» را با صراحت بگویند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی نعمایی، رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی نیروی انتظامی فارس امروز، 15 مهرماه با حضور در جمع دانش‌آموزان دبستان شاهد خوانساری شیراز، ضمن گرامیداشت هفته ناجا گفت: مهم‌ترین عامل در تامین امنیت، همكاری و همراهی شهروندان به وی‍ژه قشر دانش‌آموز و آینده‌سازان این مرزو بوم است، لذا دغدغه پلیس، سلامت جسم و روح دانش‌آموزان در تمام دوران زندگی است.
وی افزود: باید هر شخص خود را یک پلیس بداند و برای تأمین نظم و امنیت، مشارکت داشته باشد و دانش‌آموزان باید با فرهنگ سازی صحیح در نهاد مدرسه و خانواده برای عمل به قانون تربیت شوند.
این مقام انتظامی با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه ای، از دانش‌آموزان خواست که اطلاعات شخصی و عکس‌های خانوادگی خود را در فضای مجازی رد و بدل نکنند؛ زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه‌های اجتماعی موبایلی وجود دارد.
نعمایی، فراگیری مهارت‌های رفتاری و اجتماعی توسط دانش‌آموزان به ویژه مهارت «نه» گفتن را بسیار لازم و ضروری برشمرد و گفت: با اجرای این مهارت در اجتماع توسط افراد، بسیاری از آسیب‌ها و تهدیداتی که در کمین آنان است پیشگیری می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، نكاتی را پیرامون چگونگی تردد از خانه به مدرسه، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و برخورد دانش آموزان با افراد غریبه به آن‌ها یاد آور شد.
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس گفت: امید است با توکل بر خداوند منان و سرلوحه قراردادن منویات رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی)، نظاره‌گر توسعه نظم و امنیت، شکوفایی و تقویت بنیه علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هرچه بیشتر کشور باشیم.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha