« روانشناسی در قرآن، بنیان‌ها و کاربردها» منتشر شد
کد خبر: 3847968
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

« روانشناسی در قرآن، بنیان‌ها و کاربردها» منتشر شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کتاب «روانشناسی در قرآن، بنیان‌ها و کاربردها» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاویانی منتشر شد.

« روانشناسی در قرآن، بنیان‌ها و کاربردها» منتشر شدبه گزارش ایکنا از قم، کتاب «روانشناسی در قرآن، بنیان و کاربردها» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاویانی توسط انتشارات حوزه و دانشگاه منتشر شد.

کتابی حاضر، در کنار کتاب «روانشناسی در قرآن، مفاهیم و موزه ها» هویت کامل‌تر خود را می‌یابد؛ در فصول نه گانه آن کتاب، به تعدادی از مباحث روانشناسی، مثل احساس و ادراک، رشد، انگیزش، اجتماعی، سلامت روانی و روانشناسی مثبت، با رویکرد قرآنی، به تفصیل پرداخته شد.

در فصول هفت گانه این کتاب نیز به مباحثی مثل «عواطف و هیجانات»، «یادگیری و تغییر رفتار»، «ناخودآگاه»، «شخصیت، مباحث بنیادین»، «شخصیت، مباحث کاربردی»، «سنجش روانشناختی»، و «روانشناسی تفاوت‌ها» پرداخته شده‌است. اگرچه به تناسبِ فضای دانشجوئی و اخذ بازخورد از کتاب اول، از حجم و تعداد آیات در این کتاب کاسته شده است، لکن رویکرد کلی حاکم بر این دو کتاب، رویکرد قرآنی است؛ بدیهی است که معرفی چارچوب‌ها و اسکلت اولیه «روانشناسی قرآنی» به عنوان یک مکتب روانشناختی، و تعیین مسیر پژوهش‌ها و آموزش‌های لازم، در دو کتاب کم حجم، آن‌هم با ملاحظات دانشجوئی، ممکن نیست، لکن این‌ها قدم‌های اولیه‌ای است که در کنار تلاش‌های بسیار ارزشمندِ محققان و مولفان دیگر، در این مسیر برداشته می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha