راه‌اندازی بوستان کتاب در سنندج
کد خبر: 3847964
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

راه‌اندازی بوستان کتاب در سنندج

گروه فرهنگی- شهردار سنندج با اشاره به برنامه شهرداری برای ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به امر کتاب‌خوانی افزود: در این راستا یکی از پارک‌های سطح شهر را با عنوان بوستان کتاب نام‌گذاری کرده تا فضایی ایجاد شود که تبادلات فرهنگی و تعویض کتاب در آن صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج شامگاه گذشته، 14 مهرماه در حاشیه برپایی نهمین دوره نمایشگاه کتاب کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: استقبال مردم کردستان از نمایشگاه کتاب خوب بوده اما بهتر از این هم می‌توانست باشد.
وی افزود: یکی از دلایلی که باعث شد، انتظار استقبال از نمایشگاه برآورده نشود گرانی کتاب و انگیزه بیشتر به فضای مجازی است، درواقع استقبال از فضای مجازی موجب پایین آمدن سرانه کتاب شده است.
شهردار سنندج با اشاره به اینکه در قیاس با سایر کشورها سرانه کتاب بسیار پایین بوده است، عنوان کرد: در این راستا باید تمام افراد جامعه در هر موقعیتی تلاش کنند که نسل آینده جامعه را با کتاب بیشتر مأنوس کنند.
وی با اشاره به برنامه شهرداری برای ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به امر کتاب‌خوانی افزود: در این راستا یکی از پارک‌های سطح شهر را با عنوان بوستان کتاب نام‌گذاری کرده تا فضایی ایجاد شود که تبادلات فرهنگی و تعویض کتاب در آن صورت گیرد.
صیدی بیان کرد: همچنین یکی از اتوبوس‌های شهرداری برای احداث کتابخانه سیار به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان واگذارشده است.
وی یادآور شد: امسال برای اولین بار سهم پنج‌درصدی از بودجه شهرداری به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان به امر کتاب‌خوانی تخصیص‌یافته و در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذارشده است.

انتهای پیام
captcha