50 درصد مایحتاج موکب‌های البرزی تامین شده است
کد خبر: 3847876
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

50 درصد مایحتاج موکب‌های البرزی تامین شده است

گروه اجتماعی- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: تاکنون ۵۰ درصد اقلامی که برای ارسال به عراق و برای خدمت‌رسانی به زائران و مایحتاج موکب‌ها نیاز داشتیم، تامین شده است.

50 درصد مایحتاج موکب‌های البرزی تامین شده است

سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: از استان البرز ۶۷ موکب از هئیت‌های مردمی برای حضور در کشور عراق و با منظور خدمت‌رسانی به زائرین اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۲۴ موکب در کربلا، ۲۸ موکب در نجف و ۱۵ موکب در مسیر راهپبمایی نجف به کربلا مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: در خصوص بحث انتقال بار نیز موکب‌ها فعالیت‌های خود در این زمینه را در سامانه ثبت و اعلام کرده‌اند و بارهای مجاز که بابد از طریق گمرک ارسال شود عراق شناسایی می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: کاپوتاژ محموله‌ها و بارهایی که تاییدیه ارسال دارند توسط گمرک استان البرز انجام‌ می‌شود.
شکری گفت: کار انتقال بار و محموله‌ها از زمان شروع اغتشاشات در نقاطی از کشور عراق متوقف شد اما اکنون فرآیند انتقال مجدد از سرگرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه سرجمع تاکنون در خصوص بارگیری محموله برای ارسال به کشور عراق ۱۷۲ کاپوتاژ (حمل و نقل بار) از البرز انجام شده است، گفت: 6 دستگاه حامل محموله از مرز ایران خارج شده و ۲۲ دستگاه نیز اکنون در مرز حضور دارند که در صف خروج هستند و کارهای آن‌ها نیز انجام شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز با تاکید بر اینکه برای ارسال محموله‌ها و بار به کشور عراق به فراهم کردن تعداد زیادی کامیون و کامیونت دیگر نیاز داریم، گفت: هنوز حجم زیادی از بارها برای ارسال مانده است، چون ماشین کافی در اختیار نداریم، از استاندار درخواست داریم برای فراهم کردن آن حمایت های لازم را داشته باشد و این در حالی است که باید از ۱۷ مهرماه کار خدمت‌رسانی به زائرین اربعین در عراق انتقال اقلام موکب انجام شود.
شکری گفت: در قالب کمک‌های جمع‌آوری شده نقدی و غیرنقدی توسط نهادهای مختلف که توسط فرمانداری‌های شهرستان‌ها جمع‌آوری انجام شده است، فرمانداری کرج تاکنون ۱۳۰ میلیون کمک نقدی و ۱۰۶ میلیون کمک غیرنقدی و فرمانداری ساوجبلاغ ۲۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۴۵۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی داشته‌اند.
وی ادامه داد: کمک‌های نقدی اعلام شده توسط فرمانداری فردیس نیز ۱۶۴ میلیون تومان نقدی و ۴۵ میلیون تومان نقدی بوده است، از سوی فرمانداری نظرآباد نیز بیش از ۱۴۰ میلیون کمک نقدی و در کنار آن کمک‌های غیرنقدی صنعت و معدن و غیره را داشته‌ایم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: کمک‌های ارسالی اعلام شده توسط فرمانداری طالقان در بخش نقدی ۲۶ ملیون تومان بوده است، در شهرستان اشتهارد نیز بیش از ۱۷۱ میلیون تومان در قالب کمک غیرنقدی و کاپوتاژ محموله داشته‌ایم.
وی در پایان بیان کرد: تاکنون ۵۰ درصد اقلامی که برای ارسال به عراق و برای خدمت‌رسانی به زائران و مایحتاج موکب‌ها نیاز داشتیم، تامین شده است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha