ظرفیت­‌ها و توانمندی­‌های روستایی استان آذربایجان غربی در کشور بی­‌نظیر است
کد خبر: 3847832
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

ظرفیت­‌ها و توانمندی­‌های روستایی استان آذربایجان غربی در کشور بی­‌نظیر است

گروه اجتماعی ــ معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ظرفیت­‌ها و توانمندی­‌های روستایی استان آذربایجان غربی در کشور بی­‌نظیر بوده و برنامه‌ریزی در جهت استفاده بهینه از توانمندی‌های روستایی این استان ضروری است.

ظرفیت­ها و توانمندی­های روستایی استان آذربایجان غربی در کشور بی­نظیر است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان­غربی، سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در همایش دهیاران و بخشداران استان که امروز به مناسبت روز ملی روستا در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت ها و توانمندی های روستایی استان آذربایجان غربی در کشور بی نظیر است و ضرورت دارد دهیاران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و با برنامه ریزی جامع از این ظرفیت ها برای رشد و شکوفایی همه جانبه استان استفاده کنند.

وی افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم نزدیک به 17 هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاها هزینه شده که این امر نشانگر توجه دولت تدبیر و امید به محرومیت­زدایی و تلاش در جهت تثبیت جمعیت روستایی و کاهش مهاجرت است.

جندقیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، سرانه هر نفر در روستاها بالغ بر ۷۴۰ هزار ریال بوده، تصریح کرد: این‌ میزان در سال ۹۷ به دو میلیون و ۴۰۰ هزار ریال افزایش داشته و  سرانه هر روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: دولت با هدف اصلاح مقررات دهیاری­ها به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری­ها و دهیاران و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آیین نامه استخدامی دهیاری­های کشور و آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح کرده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه­هایی که برای روستاها در نظر گرفته می شود باید با ساختار فرهنگی و معیشتی روستاییان متناسب باشد، در غیر اینصورت با افزایش مهاجرت از روستاها و گسترش حاشیه نشینی در اطراف شهرها مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha