بازگشت به خویشتن در تربیت نسل جوان؛ عاملی بازدارنده در ایجاد شكاف نسل‌ها
کد خبر: 3847792
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

بازگشت به خویشتن در تربیت نسل جوان؛ عاملی بازدارنده در ایجاد شكاف نسل‌ها

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس، بازگشت به خویشتن خویش در تربیت نسل جوان را عاملی بازدارنده در مسیر ایجاد شکاف بین نسل‌ها دانست و گفت:‌ کم کردن فاصله عاطفی بین والدین با فرزندان باعث رفع بسیاری از ناهنجاری‌هایی که امروز نگران آن‌ها هستیم، می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حیدرعلی کامیاب، دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان فارس امروز، ۱۴ مهر در جلسه شورای اداری اداره‌کل ورز ش و جوانان فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: نتیجه تربیت فرزند در نسل‌های گذشته جوانانی بودند که هشت سال در جنگ تحمیلی مقاومت کرده و ماندگارترین روزهای انقلاب و نظام اسلامی را آفریدند. شهدا و ایثارگران در واقع قهرمانان واقعی تاریخ ایران محسوب می‌شوند.
وی بازگشت به خویشتن خویش در تربیت نسل جوان را عاملی بازدارنده در مسیر ایجاد شکاف بین نسل‌ها دانست و با یادآوری الگوی زیستی در دهه اول انقلاب، گفت: پرهیز از برخی تجمل‌گرایی واشرافی‌گرایی، توجه به تربیت نوجوانان و جوانان، کم کردن فاصله عاطفی بین والدین با فرزندان باعث رفع بسیاری از ناهنجاری‌هایی که امروز نگران آن‌ها هستیم، می‌شود.
كامیاب در ادامه نقش خانواده را در تربیت فرزندان برشمرد و گفت: خانواده به‌عنوان اولین نهاد اجتماعی تاثیرگذار بر شخصیت فرد، نقش تاثیرگذاری بر رفتارهای افراد داشته و دارد.
وی با بیان اینکه خانواده در واقع اولین کانون تربیت افراد محسوب می‌شود، گفت: فاصله گرفتن والدین از نقش اصلی خود در این نهاد و غرق شدن در زندگی روزمره، آسیبی است که آثار آن در دوران مدرسه و دانشگاه نمایان می‌شود.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس تغذیه فکری، تربیتی و پرورشی کودک و نوجوان را به مراتب مهم‌تر از تغذیه جسمی و تأمین امکانات سخت‌افزاری برای این نسل دانست و افزود: متاسفانه الگوی غلط رفتاری که در برخی خانواده‌ها حاکم شده، باعث تغییر نقش پدران و مادران از تاثیرگذاران بر تربیت و شکل‌گیری شخصیت این نسل به ماشین تولید اسکناس و تامین مالی و امکانات سخت‌افزاری شده است.
کامیاب با بیان اینکه آثار زیان‌بار این تغییر الگوی رفتاری یک شبه نمایان نمی‌شود، افزود: نسل جوان ما همزمان با مورد هجمه قرارگرفتن از سوی جوامع بیگانه، مورد بی توجهی عاطفی والدین نیز قرار گرفته است.
وی با یادآوری الگوی حاکم برخانواده‌های ایرانی در نسل‌های قبل، افزود: پدران و مادران در نسل‌های گذشته در کنار نقش عاطفی خود نظارت کاملی را بر رفتار، ارتباطات، آمد و شد و دیگر ارتباطات و فعالیت‌ها و رفتارهای فرزندان خود داشتند، اما امروز بخش عمده‌ای از والدین، اطلاعی از رفتارها و کنش و واکنش فرزندان خود در فضای واقعی و مجازی ندارند.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha