ستادی مختص تمثال شهدا و نامگذاری معابر در فارس تشكیل شود
کد خبر: 3847772
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

ستادی مختص تمثال شهدا و نامگذاری معابر در فارس تشكیل شود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تمثال‌های شهدا و نام معابر، خواستار تشکیل ستادی مختص تمثال شهدا، نامگذاری معابر و حفظ آن و رصد فصلی این موضوع شد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 14 مهر در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان با بیان اینکه یاد شهدا نباید از ذهن‌ها خارج شود، گفت: باید یاد شهدا را در عمل زنده نگه داریم.
وی، خواستار تشکیل ستادی مختص تمثال شهدا، نامگذاری معابر و حفظ آن و رصد فصلی این موضوع شد و گفت: هنوز با معبری مواجه نشده‌ام که نام شهدا از کوچه‌ها حذف شده باشد و اگر این سهل‌انگاری صورت گرفته باشد، سریعاً باید برطرف شود.
رحیمی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز همیشگی جامعه اعلام كرد و افزود: راه رسیدن به این مهم، فتح قله‌های معنوی است؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند کار گروهی است و تنها وظیفه بنیاد شهید نیست.
استاندار فارس با بیان اینکه امروز هر کدام از مسئولان موظف به تحقق عمل و اهداف خالصانه شهدا هستند، به قوانین مربوط به حمایت از خانواده شهدا در ابعاد درمان، اشتغال، دیدار، تکریم و تمثال شهدا، خاطره نگاری و ...اشاره كرد و گفت: با مشخص بودن زمان‌بندی اجرای هر موضوع، می‌توان ارزیابی از عملکردها داشت و مشاهده کرد که تا چه میزان اهداف محقق شده است.
وی همچنین پیشنهاد کرد که در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس برای هر کدام از قوانین حمایتی از خانواده شهدا، برنامه کوتاه مدت و میان مدت تصویب شود.
استاندار فارس به موضوع اشتغال به کار فرزندان خانواده شهدا هم اشاره کرد و گفت: ٢٥ درصد از استخدام‌ها مربوط به خانواده شهداست.
رحیمی همچنین بر تکریم خانواده شهدا به ویژه خانواده‌هایی که در حاشیه شهر و روستاها سکونت دارند و کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، تاکید کرد.
وی اظهار کرد: در استان فارس با موردی مبنی بر برداشته شدن تمثال شهدا مواجه نشده‌ایم و اگر هم وجود داشته باید به جد برخورد شود، چرا که تکرار این موضوع، مطلوب نیست.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha