عدالت آموزشی آینده سالم را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم می‌کند
کد خبر: 3847770
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

عدالت آموزشی آینده سالم را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم می‌کند

گروه اجتماعی- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: فراگیرسازی و توسعه عدالت آموزشی مقدمات آینده سالم و شاد را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز، 14 مهرماه در مراسم روز ملی کودکان با نیازهای ویژه اظهار کرد: تحصیل دانش‌آموزان در مدارس عادی درکنار همسالان خود و مناسب سازی محیط‌های آموزشی در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی وایجاد فرصت‌های برابر برای همه در سیستم آموزش وپرورش کشور در حال گسترش است.
وی با اشاره به تحصیل نزدیک به 6 هزار دانش‌آموز دیرآموز، دارای اختلالات یادگیری و تحت آموزش وپرورش تلفیقی فراگیردر مدارس عادی استان افزود: آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان به این دانش آموزان خدمات آموزشی ،پرورشی ،حمایتی وتوانبخشی ارائه می‌کند.
رنجبر با بیان اینکه آموزش فراگیر نوعی تغییر در نظام آموزشی برای انطباق با دانش‌آموزان است، عنوان کرد: در آموزش فراگیر نیازهای آموزشی تمام دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شناسایی شده، تلاش می‌شود آنان را برای زیستن در جامعه عادی سازگاری و آمادگی‌های لازم را کسب کنند.
وی افزود: کودکان با نیازهای ویژه باید نحوه زندگی را در جامعه و تعامل با همسالان خود بیاموزنداز این رو آموزش‌های تلفیقی یکی از اهداف اساسی سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشوراست وهیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل معلولیت و یا بیماری ازحق طبیعی خود یعنی آموزش و یادگیری به صورت برابر بازماند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: برای کودکان ونوجوانان با نیازهای ویژه باید فرصت‌های را فراهم کرد تا علاوه بر کسب توانایی‌های تحصیلی مهارت‌های رابرای زندگی در جامعه کسب کنند وبتواند به گونه ی مؤثرتر با مشکلات و دشواری زندگی سازگار شده، مسئولیت‌های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر پذیرفته وتوانمندی‌های خود را بروز دهند.

انتهای پیام
captcha