شرکت 10 باشگاه کتاب و کتابخوانی در نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان
کد خبر: 3847718
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

شرکت 10 باشگاه کتاب و کتابخوانی در نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان

گروه فرهنگی - مسئول غرفه جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان گفت: در این دوره از نمایشگاه 10 باشگاه کتاب و کتابخوانی شرکت کرده و تاکنون بیش از ۶۰ بسته کتاب اهدایی مردم را جمع‌آوری کرده‌اند.

کلثوم عثمان‌پور، مسئول غرفه جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، تعداد باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی ثبت شده در کردستان را 200 باشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: در طول برگزاری این نمایشگاه هر روز تعدادی از این باشگاه‌ها در نمایشگاه حضور یافته‌اند اما 10 باشگاه در این مدت به صورت مستمر مستقر هستند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تنها محلی برای عرضه کتاب نیست، افزود: در این نمایشگاه برای ترویج کتابخوانی نیز فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی انجام می‌شود.
عثمان‌پور عنوان کرد: یکی از برنامه‌های نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان اجرای طرح پویش کتاب در گردش است که در این راستا غرفه جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در این نمایشگاه برپا شده است.
وی با اشاره به اینکه استقبال مطلوبی از این غرفه شده است، افزود: طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه بیش از 60 کارتن کتاب از سوی مدارس و اقشار مختلف مردم به این غرفه اهدا شده است.
مسئول غرفه جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان با اشاره به اینکه از دیگر غرفه‌های موجود در این نمایشگاه به جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی اختصاص پیدا کرده است، یادآور شد: این غرفه در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است و در آن گروه‌های مردمی عضو باشگاه هر روز نشست‌های نقد و بررسی چند اثر را در این محل انجام می‌دهند.
گفتنی است؛ محور موضوعی پنجمین روز از برپایی نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان، هنر و معماری است و به نام زنده‌یاد سید علی اصغر کردستانی نامگذاری شده است.
یادآور می شود؛ نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از 10 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در سنندج کار خود را آغاز کرد و تا 15 این ماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12:30 و عصرها از ساعت 15:30 تا 20 پذیرای بازدید مردم است.

انتهای پیام
captcha