اوقاف مازندران؛ عهده‌دار برنامه‌های فرهنگی حرمین در سامرا
کد خبر: 3847652
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

اوقاف مازندران؛ عهده‌دار برنامه‌های فرهنگی حرمین در سامرا

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در ایامی که موکب مازندران در سامرا استقرار دارد فعالیت‌های فرهنگی حرمین همچون اقامه نماز جماعت، معرفی اماکن و قبور امامزادگان، قرائت دعا و تلاوت قرآن برعهده اوقاف مازندران است.

اوقاف مازندران عهده‌دار برنامه‌های فرهنگی حرمین در سامرابا آغاز راهپیمایی اربعین حسینی در کشور عراق، دلدادگان و دل‌سوختگان خاندان اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) در کشورمان آماده شرکت در این اجتماع بزرگ شیعیان جهان اسلام می‌شوند.
موکب‌داران از کشورهای مسلمان جهان این روزها خود را برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آماده می‌کنند و در تکاپو برای ارسال اقلام غذایی به عراق هستند.
اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران که طی دو سال گذشته سابقه موکب‌داری در کشور عراق را دارد امسال نیز برای سومین سال متوالی در حال آمادگی برای برپایی موکب در کشور عراق است و به‌زودی مستقر می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: این اداره کل برای سومین سال متوالی موکب حضرت علی‌اصغر(ع) را در کشور عراق برای پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه، اوقاف مازندران در سال ۹۶ موکب حضرت علی‌اصغر(ع) را در نعمانیه عراق و در سال ۹۷ در سامرا برپا کرد، افزود: با توجه به تجربه سال گذشته و رضایتمندی مسئولان عتبات عالیات، این موکب امسال نیز در سامرا برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه، کامیون‌های حامل اقلام غذایی موکب اوقاف مازندران اکنون در مرز عراق قرار دارند، تصریح کرد: حدود چهار کامیون حامل؛ برنج، چای، قند،شکر، اقلام بهداشتی و شستشو، ظروف یکبار مصرف، روغن، آب و حبوبات از مرز عبور کرده است.

وی با بیان اینکه 25 موکب در سامرا حضور دارد، گفت: از این تعداد پنج موکب در سامرا از سوی اوقاف است که از استان های مازندران، زنجان، آذربایجان، قم و لرستان تدارک دیده شده است.

حیدری با بیان اینکه تا کنون بیش از 27 هزار بطری آب از سوی اوقاف مازندران تدارک دیده شده است، افزود: اوقاف مازندران اقلام پروتئینی مانند گوشت را در سامرا تهیه خواهد کرد.

وی ادامه داد: تا کنون قریب به 500 میلیون تومان برای راه‌اندازی موکب اوقاف در سامرا هزینه شده که غالب از سوی خیرین و مردم ولایت‌مدار مازندران بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: در ایامی که موکب مازندران در سامرا قرار دارد فعالیت‌های فرهنگی حرمین همچون؛ اقامه نماز جماعت، معرفی اماکن و قبور امامزادگان، قرائت دعا و تلاوت قرآن برعهده اوقاف مازندران است.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ نفر از کارکنان اوقاف مازندران و خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان که در موکب حضرت علی‌اصغر(ع) در شهر سامرا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند، عصر امروز، 14 مهرماه از آستانه امامزاده عباس ساری اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha