اتحاد ایران و عراق در اربعین مورد توجه قرار گیرد/ حرمت زائران حفظ شود
کد خبر: 3847595
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

اتحاد ایران و عراق در اربعین مورد توجه قرار گیرد/ حرمت زائران حفظ شود

گروه فرهنگی ــ مسئول کارگروه تبلیغ و قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان با اشاره به اینکه دشمن یک دلی و همدلی مردم را نشانه گرفته است و باید در پیاده‌روی اربعین اتحاد و انسجام بیشتری ایجاد کنیم، ابراز کرد: وجه مشترک بین مسلمانان ایران و عراق امام حسین(ع) است.

اربعین؛ عامل وحدت مسلمانانحجت‌الاسلام علیرضا بهبودی، مسئول کارگروه تبلیغ و قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی اربعین به عهده تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: کل داستان کربلا درس و کار فرهنگی است و خادمی که در موکب‌ها فعالیت می‌کند باید اول از نظر فرهنگی توجیه شود.

وی با بیان اینکه در اربعین بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان شکل می‌گیرد، ابراز کرد: در کنار کار فرهنگی باید حرمت زائرین حفظ شود و اتحاد مسلمانان ایران و عراق باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

مسئول کارگروه تبلیغ و قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان اربعین را فرصتی برای درس‌آموزی خواند و گفت: اربعین فرصت خوبی است که نوجوانان و جوانان را با راه و رسم امام حسین(ع) آشنا کنیم و روایت‌گر حماسه اربعین باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن یک دلی و همدلی مردم را نشانه گرفته است و باید در پیاده‌روی اربعین اتحاد و انسجام بیشتری ایجاد کنیم، ابراز کرد: وجه مشترک بین مسلمانان ایران و عراق امام حسین(ع) است. باید مرجعیت شیعه عراق تقویت شود و اتحاد شکل بگیرد.

بهبودی بیان کرد: جریان انحرافی در پیاده‌روی اربعین زیاد است و باید زائرین و خادمین نسبت به جریان انحرافی توجیه شوند. باید در اربعین اتحاد مسلمانان ایران و عراق بیشتر تثبیت شود.

وی با بیان اینکه باید جایگاه زائران در اربعین مشخص شود، اظهار کرد: خداوند این عنایت را کرده که زائر امام حسین باشیم، بنابراین باید بهینه‌سازی لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha