تأمین امنیت بدون همراهی مردم با پلیس، امكان‌پذیر نیست
کد خبر: 3847507
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

تأمین امنیت بدون همراهی مردم با پلیس، امكان‌پذیر نیست

گروه اجتماعی ـ فرماندار ویژه لارستان با یادآوری نقش مردم در تأمین امنیت گفت: تأمین امنیت بدون همکاری و همیاری مردم با پلیس امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان امروز، 13 مهرماه در جمع نیروهای انتظامی این شهرستان در محل ستاد فرماندهی انتظامی لارستان ضمن تبریک هفته ناجا و گرامیداشت یاد و خاطره 13 هزار شهید نیروی انتظامی کشور، ارزش کار پلیس را در خدمت‌گذاری صادقانه به مردم و جامعه دانست و گفت: تأمین امنیت بدون همکاری و همیاری مردم با پلیس امکان‌پذیر نیست.
وی گفت: هفته نیروی انتظامی در حقیقت فرصتی را ایجاد می‌کند تا بازاندیشی شود در راستای اینکه جایگاه نیروی انتظامی که بسترساز امنیت و ایجاد کننده آرامش و آسایش مردم در مملکت است، چیست و چه مسیری را طی کرده‌اند و در گذشته در چه وضعیتی بوده‌اند و در این 40 سال به چه جایگاهی رسیده‌اند و در ادامه نقاط قوت و ضعف نیروهای انتظامی چه بوده است و برای برطرف کردن نقاط ضعف و آسیب‌ها چه اقداماتی انجام شده است و برای رسیدن به جایگاه مطلوب و درخشان نیروی انتظامی چه گام‌هایی برداشته شود؟
حسنی ادامه داد: همه این موضوعات در طی این سال‌های گذشته ما را به یک نقطه هدایت کرده است و آن این است که در کنار همه اقدامات لجستیکی، انسانی، پشتیبانی و تجهیز به علم و معرفت و سلاح روز نیروی انتظامی، توانمندی در عرصه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، اما مردم‌داری، جامعه‌محوری و اخلاق‌مداری یکی از برنامه‌ها و اهداف اصلی است که در راستای پایداری آرامش و امنیت نقش اساسی دارد و از پشتوانه عقلی، علمی و شرعی برخوردار است و تجربه در طی این سال‌های گذشته این‌ها را به ما اثبات کرده است.
فرماندار ویژه لارستان بیان كرد: جامعه محوری و اخلاق‌مداری و اینکه باید در همه موضوعات و حرکات و رفتارهایمان بدانیم که جامعه ما مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، فرهنگیان کارمندان، دانشگاهیان، کارگران و قشرهای مختلف از زن و مرد و پیر و جوان و کودک و نوجوان، و کسانی هستند که با ما همبستگی و پیوند دینی ملی و ارتباطات و تعامل اجتماعی دارند و اگر این نکته همچنان سرلوحه فعالیت تک تک افراد باشد یقیناً ایجاد امنیت و آرامش و رفاه برای ما تسهیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم مشارکت مردم را در پی خواهد داشت، افزود: اگر با اخلاق‌محوری و توجه ویژه به مردم فعالیت‌های خود را تبیین کنیم و آن را اجرایی و عملیاتی كنیم، یقیناً رضایتمندی ایجاد خواهد شد و این رضایتمندی مشارکت داوطلبانه مردم را برای این که کمتر دچار تخلف شوند در پی خواهد داشت و در راستای تقویت فعالیت‌های خودمان به میدان خواهند آمد کما اینکه در اکثر این عرصه‌ها و در اکثر موضوعات به صورت بخشی، منطقه‌ای و موضوعی هر جا که مردم رضایت داشته‌اند و همراه بوده‌اند، هزینه‌ها و آسیب‌ها برای نیروی انتظامی و جامعه کمتر بوده است.
رییس شورای تامین شهرستان لارستان با اشاره به اینکه موفقیت پلیس در تأمین امنیت با مشارکت مردم است که محقق شده و اثر بخشی خود را در جامعه نشان می‌دهد، گفت: اعتماد مردم به پلیس، پشتوانه عظیم این نیروی جان برکف محسوب می‌شود، هرچه ارتباط میان پلیس و مردم بیشتر و موثرتر باشد، دستاوردهای پلیس در تأمین امنیت نیز افزایش می یابد.
حسنی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از جان و مال و زندگی خود می‌گذرند تا ما آرامش و امنیت و رفاه و آسایش داشته باشیم، گفت: ارتقای امنیت مردم از مهم‌ترین اهداف نیروی انتظامی است. به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی كاركنان این نیرو امنیت مردم ارتقا یافته و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شده اس. اما با این وجود نباید انتظار داشته باشیم که نیروی انتظامی به تنهایی این وظیفه خطیر را بر عهده بگیرد، بلکه باید خانواده‌ها، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نهادهای رسمی و غیر رسمی، رسانه‌ها، شوراها و همه و همه در راستای ایجاد نظم و امنیت و آرامش به کمک نیروی انتظامی بیایند و با آن‌ها همکاری کنند تا نیروی انتظامی در همه موضوعات بخصوص ایجاد آرامش و امنیت بهتر و روان‌تر تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha