آموزش‌های دینی در زندان‌های فارس ارتقا می‌یابد
کد خبر: 3847504
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

آموزش‌های دینی در زندان‌های فارس ارتقا می‌یابد

گروه اجتماعی ـ مدیركل زندان‌های فارس در تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراكز، توسعه آموزش‌های دینی و مذهبی را از جمله برنامه‌های پیش‌رو در این اداره‌كل برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان های فارس امروز، 13 مهرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با ارائه گزارشی از وضعیت زندان‌های فارس گفت: فارس از نظر تعداد زندان در سطح کشور اولین استان و از نظر جمعیت بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی سومین استان کشور است.
وی افزود: ۹۷درصد زندانیان استان فارس مرد و ۳درصد را زنان و ۳۴ درصد زندانیان محکومین و متهمین مواد مخدر که بیشترین جرم در استان فارس را تشکیل می‌دهد.
مدیرکل زندان‌های فارس تأکید کرد: حدود ۴۰ درصد زندانیان استان بین گروه سنی ۲۶تا ۳۵ سال قرار دارند که بیشترین جرایم مربوط به جوانان است که به عنوان نیروی کار باید در مراکز اقتصادی و کارگاه‌ها مشغول باشند و متاسفانه به خاطر جرم در زندان هستند.
ابراهیمی یادآور شد: همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط در کمک به سازمان زندان‌ها برای ایجاد بستر مناسب در جهت اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و بازاجتماعی كردن آنان را می‌طلبد و لازم است با برنامه‌ریزی جهت اصلاح و تربیت این افراد و بازگشت مفید آنان به اجتماع قدم بردارند زیرا منابع و امکانات سازمان محدود و پاسخگو نیست.
وی تأکید کرد: با توسعه فضا، آموزش‌های هدفمند و کارآمد و توانمندسازی شغلی و حمایت‌های پس از آزادی به منظور تأمین شغل و کسب و کار و جلوگیری از بازگشت مجدد می‌تواند باعث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شود.
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: اقداماتی که در زندان‌ها در حال انجام است در حوزه‌های آموزش‌های دینی و مذهبی، توسعه فرهنگ نماز، آموزش‌های رسمی و تحصیل در مقاطع آموزشی متوسطه اول و دوم، سوادآموزی، تحصیلات عالی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین ایجاد اشتغال حین حبس، ارائه وام‌های خوداشتغالی پس از آزادی است.
ابراهیمی همچنین به برنامه‌های پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در راستای رعایت و ارتقای حقوق شهروندی زندانیان، سامان‌دهی و بازسازی بافت‌های فرسوده زندان‌هایی که وضعیت مناسبی ندارند در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: ارتقای فرایندهای حوزه اصلاح و تربیت از جمله آموزش‌های دینی و مذهبی، فنی و حرفه‌ای و توسعه کیفی آن‌ها، تلاش به‌منظور توسعه اشتغال زندانیان حین حبس با هدف ایجاد درآمد برای تأمین معیشت خانواده‌هایشان، توسعه کیفی و کمی آموزش‌های کارآمد فنی و حرفه‌ای بروز دارای بازار کار به زندانیان فاقد مهارت به‌منظور توانمندسازی آنان برای ایجاد کسب و کار پس از آزادی از دیگر برنامه‌ها است.
مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: حمایت مؤثر از زندانیان پس از آزادی به‌منظور بازگشت به زندگی عادی و ایجاد کسب و کار و تأمین معاش خود و خانواده و پیشگیری از بازگشت مجدد به زندان، و توجه ویژه به خانواده زندانیان به ویژه فرزندان زندانیان با توسعه کمی و کیفی درآمدها و خدمات انجمن‌های حمایت از زندانیان با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان مورد توجه است.
ابراهیمی در ادامه تأکید کرد: تلاش گسترده و جدی به منظور اجرای دستورالعمل سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری مصوب ریاست قوه قضاییه، تلاش در جهت انتقال زندان‌ها عادل‌آباد به خارج از شهر و همچنین پیگیری پروژه‌های در حال اجرا و در حال مطالعه زندان‌های استان از اولویت‌های مهم سازمانی است که با جدیت پیگیری می‌شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha