تلاش و تمرکز پلیس بر سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری اجتماعی
کد خبر: 3847466
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰

تلاش و تمرکز پلیس بر سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری اجتماعی

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: پلیس علاوه بر اقدامات سلبی و ایجابی که دارد بیشتر بر سرمایه‌گذاری در خدمت مردم در حوزه پیشگیری اجتماعی تمرکز کرده است.

تلاش و تمرکز پلیس بر سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری اجتماعیبه گزارش ایکنا از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان، امروز 13 مهرماه در صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی استان همدان، بابیان اینکه امنیت متعلق به همه است، اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که بخشی از تلاش‌ها و کوشش‌های این مجموعه را به سمع و نظر مردم برسانیم و از ظرفیت مردمی برای ارتقای پایدار مغتنم شماریم.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال «پلیس هوشمند، مقتدر و امین مردم» انتخاب  شده است، عنوان کرد: با توجه به اتفاقات کشور حتماً باید پلیس حرفه‌ای، هوشمند و به‌روز باشد.
فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: پلیس علاوه بر اقدامات سلبی و ایجابی که دارد بیشتر بر سرمایه‌گذاری در خدمت مردم در حوزه پیشگیری اجتماعی تمرکز کرده است.
وی گفت: اگر اطلاع‌رسانی صورت بگیرد ۶۰ درصد جرائم قابل‌کنترل است، استفاده از نخبگان در حوزه پلیس قرارگرفته است به‌طوری‌که در حوزه فضای مجازی بیش از ۸۰ درصد جرائم را شناسایی می‌کنیم.
کامرانی صالح استان همدان  را جزء سه استان برتر کشور دانست و ادامه داد: اگر امروز در جزیره امن قرارگرفته‌ایم به علت مجاهدت‌های رزمندگان در عرصه‌های مختلف کشور است و خدا را از این بابت شاکر هستیم.
وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر خوشبختانه بیش از سه تن انواع مواد مخدر کشف، بیش از ۵ هزار نفر دستگیر و ۴۱ باند شناسایی‌شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۲۴ میلیارد کشف و ضبط‌شده است، افزود: در حوزه تصادفات درون‌شهری، ۵ درصد کاهش اما در حوزه برون‌شهری باوجود تلاش و کوشش‌ها افزایش تصادفات را داشته‌ایم.
وی سامانه ۱۹۷ را در خدمت مردم عنوان و تأکید کرد: بیش از ۶۰۰ نفر در این سامانه مشکلات خود را مطرح کرده و بیش از ۱۵ هزار تماس صورت گرفته که ۳۰ درصد رضایتمندی مردم در این حوزه به ثبت رسیده است.
کامرانی صالح بابیان اینکه ۵۳۷ هزار تماس با ۱۱۰ گرفته‌شده است، ادامه داد: ۳۱ باند سرقت متلاشی و ۳۰۰ نفر دستگیر شدند که ۲۳ درصد افزایش کشفیات در این حوزه انجام‌شده است.
وی تمام خدمات نیروی انتظامی را در حوزه امربه‌معروف عنوان کرد  و تأکید کرد: در حوزه قرارگاه جهادی صیانتی، آموزش و حوزه‌های مختلف به‌عنوان خادمان عفاف و حجاب، امربه‌معروف و نهی از منکر از خدمات پلیس محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha