عزاداری برای امام حسین(ع) انگیزه رسیدن به حیات طیبه را بالا می‌برد
کد خبر: 3847386
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

عزاداری برای امام حسین(ع) انگیزه رسیدن به حیات طیبه را بالا می‌برد

گروه فرهنگی ‎ــ مدیر انجمن و شورای تعزیه‌خوانی بندرعباس با بیان اینکه هیچ تبلیغ سوئی توسط دشمنان اسلام مانع عشق به امام حسین(ع) نیست، گفت: گریه برای مظلومیت این امام بزرگوار نه تنها افسردگی به بار نمی‌آورد بلکه انگیزه انسان را برای رسیدن به حیات طیبه بالا می‌برد.

هیچ تبلیغی مانع از عشق به امام حسین (ع) نیستهادی عرب، مدیر انجمن و شورای تعزیه‌خوانی بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه ما هرچه داریم از برکت قرآن و آموزه‌های اهل‌ بیت(ع) است، اظهار کرد: اگر مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس درحالی‌که نهال انقلاب اسلامی در کشور عزیزمان تازه جوانه‌ زده بود باشهامت و شجاعت در مقابل شرق و غرب عالم ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند به این دلیل بود که همگی درس‌آموز مکتب اهل‌بیت(ع) و به‌ویژه رهرو مکتب عاشورایی امام حسین(ع) بوده و هستند و شهادت در راه خدا افتخاری بزرگ برای آنان است.

وی با اشاره به اینکه شناساندن هرچه بیشتر این مکتب نیز نیاز به فداکاری و ایثار دارد، گفت: واقعاً کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

مدیر انجمن و شورای تعزیه‌خوانی بندرعباس ادامه داد: حضرت زینب(س) با خطبه‌ای که داشتند کاخ یزید را در هم شکستند و به ما آموختند در هر شرایطی نباید از تبلیغ دین دست کشید و باید از حق و حقیقت دفاع کرد.

این مقام مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌هایی انجمن پرداخت و ابراز کرد: ما در ایام محرم ویژه‌برنامه‌های فراوانی از قبیل نوحه‌خوانی نشسته، همایش آوا‌ها و نوا‌ها تعزیه شبیه حضرت زینب‌(س)، نمایشگاه نسخ خطی تعزیه، نمایشگاه لباس تعزیه‌خوانی، مراسم چاوشی‌خوانی، علم‌گردانی و ... را داریم که به ثبت نیز رسیده است.

وی یکی از ویژه‌برنامه‌های انجمن را تجلیل از سالمندان، پیشکسوتان و محرومان ذاکر خواند و ادامه داد: این کار باعث ایجاد انگیزه برای جوانان و بزرگ‌سالانی است که در این عرصه موی سفید کرده و با تمام سختی‌ها و کم‌وکاستی‌ها به‌صورت خودجوش و مردمی به ترویج فرهنگ عاشورایی پرداخته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: ذاکران امام حسین(ع) با سرمایه شخصی خود با عشق به اهل‌بیت(ع) پا به این عرصه گذاشته‌اند و بدون چشم‌داشت به کسب مقام و موقعیت مادی تعزیه و تعزیه‌خوانی را گسترش داده و در شناساندن مکتب عاشورا به مردم همت گماشته‌اند.

عرب در پایان با بیان اینکه هیچ تبلیغی مانع از عشق به امام حسین(ع) نیست، گفت: عشق اهل‌بیت(ع) و پیروی از مکتب این بزرگواران چراغ راه سعادت بشریت است و گریه برای مظلومیت این امام بزرگوار نه‌ تنها افسردگی به بار نمی‌آورد بلکه بصیرت و انگیزه انسان را برای دست‌یابی به حیات طیبه بالا می‌برد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha